۲۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰

امام جمعه اهل سنت بندرعباس:

تفکر وحدت نصیب قلوب مومنان واقعی است

تفکر وحدت نصیب قلوب مومنان واقعی است

بندرعباس - امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: تفکر وحدت نصیب قلوب مومنان واقعی بوده و وحدت به معنای پذیرش قوی موافقات و مشترکات است.

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ عبدالباعث قتالی پیش از ظهر پنج شنبه در همایش «وحدت اسلامی، مقدمه‌ای برای تمدن سازی» که با حضور علما و فضلا و اندیشمندان اهل تشیع و تسنن در سالن آمفی تئاتر حوزه علمیه خواهران هرمزگان هم اکنون در حال برگزاری است، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت، بیان کرد: دو مقوله ادب و طلب دو امر لازم موفقیت در امور است.

وی ضمن بیان اهمیت مقوله ادب و طلب و ارتباط آن با مفهوم وحدت، افزود: ادب به معنای ورود در هر کاری با ادبیات شایسته و طلب به معنای اراده قلبی در انجام امور است.

امام جمعه شهر بندرعباس اظهار داشت: جریان شیعه و اهل سنت اگر اراده قلبی خود را بر اصلاح امور و بر اصلاح بر به وجود آمدن فضای محبت و دوستی بنا نهد، وحدت مورد نظر بوجود می‌آید.

وی ضمن مذمت عصبیت‌های تفکری، خاطر نشان کرد: کسی که تفکر لجاجت و عصبیت دارد باید تفکر خود را بر مبنای وحدت اصلاح کند.

عالم دینی اهل سنت تواضع و کَرَم را دو امر ضروری برای وحدت دانست و اضافه کرد: تواضع یعنی حق را ببینی و تکبر به معنای دوری گزیدن از حق و میل به انحرافات است. وحدت به معنای پذیرشِ قویِ موافقات، مشترکات و استمرار بر آن است.

وی با بیان اینکه زمینه‌ی وحدت برای رسیدن به تمدن واقعی را باید از خودمان شروع کنیم، ادامه داد: کج سلیقگی‌ها، کوتاه فکری‌ها از عوامل اختلاف و مشکلات اساسی در مقوله وحدت است.

خطیب جمعه بندرعباس در پایان افزود: محبتی که سرچشمه حبّ رسول الله (ص) و خداوند متعال است، یقیناً به وحدت ختم می‌شود.

کد خبر 5333008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha