۲۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

روزانه ۳۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های سمنان بستری می‌شوند

روزانه ۳۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های سمنان بستری می‌شوند

سمنان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه چرخه کرونا فعال و احتمال سیر صعودی آن هنوز وجود دارد، گفت: روزانه ۳۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های این دانشگاه بستری می‌شوند.

نوید دانایی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه هم‌اکنون ۱۱۵ بیمار مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد ۲۵ نفر در بخش ویژه بستری شدند که با توجه به آمارها می‌توان گفت روزانه متوسط ۳۰ بیمار بستری جدید در بیمارستان‌های تحت پوشش بستری می‌شوند.

وی بابیان اینکه روزانه از ۳۷۰ تا ۳۸۰ بیمار تست گرفته‌شده و بین این جمعیت ۱۵۰ تا ۱۲۰ بیمار کرونایی به‌صورت سرپایی شناسایی می‌شوند، افزود: این نشان می‌دهد که چرخه انتقال هنوز فعال است و با توجه به مراسم‌هایی که این روزها در حال برگزاری به چشم می‌خورد خطر صعود ابتلاء به کرونا وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه با توجه به ساده‌انگاری و سهل‌انگاری‌ها شدت خطر ابتلاء را احساس می‌کنیم، ابراز داشت: هم‌اکنون سیر نزولی متوقف‌شده بیماری شرایط ثابتی را طی می‌کند لذا وضعیت بسیار شکننده ارزیابی می‌شود و هر احتمالی دور از انتظار نیست.

دانایی بابیان اینکه ۸۲.۳ درصد یک دوز و ۴۵.۱ دوز دوم واکسن کرونا را در حوزه تحت پوشش دانشگاه دریافت کردند، تصریح کرد: به این معنا که در حال حاضر ۴۵ درصد جمعیت تحت پوشش به صورت کامل واکسینه شدند و مابقی هنوز کامل نیست.

وی بابیان اینکه ایمنی وقتی کامل خواهد شد که جمعیت ۸۵ تا ۹۰ درصد هر دو دوز واکسن را دریافت و دو هفته از آن گذشته باشد و سو جدید حاصل نشده باشد، افزود: نداشتن وقت، عدم اعتماد به نوع واکسن و ترس از عوارض واکسن سه دلیل عمده واکسن نزدن مردم تلقی می‌شود که باید گفت در مجموعه تحت پوشش هنوز هیچ عارضه جدی ناشی از تزریق واکسن گزارش نشده است و همه واکسن‌ها مورد تأیید هستند.

کد خبر 5333019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha