۳۰ مهر ۱۴۰۰، ۸:۰۹

رئیس جمهور:

کشاورزی اردبیل باید متحول شود

کشاورزی اردبیل باید متحول شود

اردبیل- رئیس جمهور گفت: کشاورزی استان اردبیل در یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت باید متحول شود و توسعه همه‌جانبه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در بدو ورود به فرودگاه پارس‌آباد و در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف سفر به استان اردبیل اظهار کرد: امروز توفیق پیدا کردیم تا در آستانه میلاد نبی مکرم اسلام و همزمان با هفته وحدت به استان اردبیل سفر کنیم که این استان در ولایتمداری و سلحشوری در ردیف استان‌های برجسته کشور است.

وی با ادای احترام به سه هزار و ۴۰۰ شهید والامقام استان اردبیل، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا تصریح کرد: استان اردبیل در طول تاریخ نقطه وحدت و اتحاد ایران اسلامی بوده و در ترویج و توسعه فرهنگ شیعی نقشی مؤثر و بسزا داشته است.

رئیس جمهور گفت: شایسته است این جایگاه و پایگاه ارزشمند پاس داشته شده و ضرورت تقویت و توسعه همه‌جانبه استان اردبیل با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی به شایستگی فراهم آید.

رئیسی با عذرخواهی از اینکه به دلیل شرایط کرونایی در این سفر امکان حضور در اجتماعات فراگیر مردمی وجود ندارد، افزود: در سفر به استان اردبیل در جمع منتخبان و نمایندگان در بخش‌های مختلف حاضر خواهیم شد و انشاالله در سفرهای آینده با بهبود شرایط کرونایی امکان بهتری برای دیدارهای مردمی فراهم بیاید.

کشاورزی اردبیل باید متحول شود

وی استان اردبیل را قطب کشاورزی دانست و خاطر نشان کرد: این استان از ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه آب و خاک برخوردار است و در کنار زمین‌های حاصلخیز، هوای مساعد و شرایط جوی مطلوب امکان کشت و زرع در چندین نوبت را فراهم کرده است.

رئیس دولت سیزدهم اضافه کرد: ضروری است تا در یک برنامه‌ریزی میان مدت و کوتاه مدت به بخش‌های مختلف کشاورزی این استان توجه شود تا در کنار استفاده از روش‌های نوین کشت و زرع، صنایع تبدیلی و چرخه تکمیلی ارزش افزوده در این حوزه ارتقا یابد.

رئیسی بیان کرد: ما آمادگی داریم با استفاده از نظرات مسئولان استان اعم از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار اردبیل، کارشناسان، متخصصان و نخبگان در مسیر متحول کردن این بخش حرکت کنیم تا ظرفیت‌های مناسبی را در تقویت و توسعه کشاورزی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در اردبیل فراهم آید.

کد خبر 5333367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha