۴ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۰۰

مدیرکل هواشناسی البرز خبر داد؛

احتمال بارش‌ ساعتی باران و برف در ارتفاعات جاده چالوس و طالقان

احتمال بارش‌ ساعتی باران و برف در ارتفاعات جاده چالوس و طالقان

کرج - مدیرکل هواشناسی البرز گفت: بارش‌های ساعتی باران و برف به ویژه در ارتفاعات جاده چالوس و محور طالقان پیش‌بینی می‌شود.

آرش بهارونداحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به پیش‌بینی شرایط جوی استان البرز پرداخت و اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از گذر سریع موج ناپایدار ضعیف و سرد از اواخر وقت امشب تا ظهر فردا چهارشنبه از ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی استان البرز است که موجب وزش باد و رخداد بارش‌های ساعتی باران و برف به ویژه در ارتفاعات جاده چالوس و محور طالقان و نیز مه آلودگی و یخبندان سطحی خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به ماندگاری دمای کمینه زیر ۵ درجه سانتی‌گراد بیشتر از ۱۰ ساعت در ارتفاعات استان هرگونه عملیات بتن‌ریزی در این مناطق مطابق با آئین‌نامه بتن با مخاطره یخ‌زدگی همراه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی البرز با بیان اینکه آسمان امروز البرز صاف تا قسمتی ابری، در شب همراه با وزش باد و رشد ابر، در ارتفاعات بارش خفیف و پراکنده باران و برف و یخبندان سطح جاده بوده و هوا در بعضی ساعات برای گروه‌های حساس ناسالم است، تصریح کرد: امروز بیشترین دمای هوا در این استان ۲۰ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا ۴ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۷ متر بر ثانیه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌های هواشناسی، فردا آسمان البرز نیمه ابری همراه با وزش باد، در ارتفاعات بارش پراکنده و خفیف باران و برف، مه و یخبندان صبحگاهی و به تدریج صاف خواهد شد و هوا قابل قبول است.

بهارونداحمدی به پیش‌بینی دمای هوای فردا پرداخت و متذکر شد: فردا بیشینه دما ۱۷ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۳ درجه سانتی‌گراد بوده و بیشینه باد ۷ متر بر ثانیه است.

کد خبر 5336883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha