۹ آبان ۱۴۰۰، ۸:۱۵

رئیس فراکسیون حقوقی و پیشبرد قوانین مجلس:

موضوعیت مهریه پس از بررسی اجرای احکام مطرح می‌شود

موضوعیت مهریه پس از بررسی اجرای احکام مطرح می‌شود

اصفهان- رئیس فراکسیون حقوقی و پیشبرد قوانین مجلس گفت: در حال حاضر اجرای احکام مهریه در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در حال بررسی است و سپس به موضوعیت مهریه پرداخته می‌شود.

الهام آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مصوبات مربوط به مهریه اظهار داشت: در حال حاضر اجرای احکام مهریه در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و سپس به موضوعیت مهریه پرداخته می‌شود.

وی افزود: همچنان میزان مهریه به تعداد ۱۴ سکه تصویب نشده که در واقع به جمع‌بندی لازم نرسیده است.

رئیس فراکسیون حقوقی و پیشبرد قوانین مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: موضوع مهریه را باید از بحث پشتوانه زنان مجزا کرد زیرا مهریه به عنوان هدیه و تملیکی تلقی می‌شود که مرد قادر به پرداخت باشد و البته پشتوانه زنان در مقوله دیگری بررسی شود.

بررسی رتبه بندی معلمان در کمیسیون

وی نیز در خصوص نتیجه رتبه بندی معلمان در مجلس گفت: این لایحه بعد از تصویب کلیات و بررسی ماده‌ها مجدد با رأی نمایندگان در کمیسیون اجرا شد که پس از کارشناسی لازم به مراحل بعدی و صحن علنی مجلس خواهد رفت.

کد خبر 5338863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شریفی IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      1 1
      همچنان که برای دیه و ارش و فطریات نرخی تعیین میگردد ، مطالبات مهریه از طریق دستگاه قضا تا سقف شرعی وصول و اجرا حکم گردد، مهریه نیز بایست به همین ترتیب باشد، سقف توافق زوجین هر چه بخواهد باشد، ثبت اسناد برای همین موضوع میتواند ورود کند و مال و اموال آقا را ضبط کند.
    • IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 0
      بررسی سازوکار مهریه و توافقات زوجین در سایر کشورها می تواند در کنار احکام اسلام کمک کننده فرآیند تسهیل ازدواج و دعواهای مربوط به مهریه باشد برای مثال با حضور زن در اجتماع و کار کردن زن برخی از هزینه های خانوار در جوامعی مانند کانادا در صورت بروز اختلاف بر عهده زن خواهد بود