۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۱۱

معاون آموزش و پرورش اردبیل:

بیانیه گام دوم نوجوانان را مصمم‌تر کرده است

بیانیه گام دوم نوجوانان را مصمم‌تر کرده است

اردبیل- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری صادر شده، جوانان و نوجوانان را امیدوارتر و مصمم‌تر کرده است.

سید غلامحسن موسوی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: نوجوانان امروز در سنگر دفاع از انقلاب از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده و همچون نسل‌های اول و دوم انقلاب در تکاپو هستند تا چهره ارزشی و انقلابی خود را به میدان عمل بکشانند.

وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت جوانان و نوجوانان امیدواری و نشاط بیشتر در مسیر تحول فراهم آمده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز به ظرفیت عظیم این جوانان بیش از گذشته امیدوار است تا با تربیت در سنگر مدرسه و سپس دانشگاه بتوانند معمار و بنیان‌گذار تمدنی گران‌سنگ در احیای ارزش‌های دینی و اسلامی باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه تشکل بسیج دانش‌آموزی از تشکل‌های فعال و پیشتاز آموزش و پرورش است، گفت: این مجموعه در کنار سایر تشکل‌های دانش‌آموزی با همفکری و هم‌افزایی سعی دارند تا خدمات فرهنگی و تربیتی را در کنار موضوعات آموزشی ارائه کنند.

موسوی خلیلی افزود: هدف اصلی گسترش فعالیت‌های فرهنگی در کنار فعالیت‌های درسی در ساعات مشخص است تا ما بتوانیم مطابق با سند تحول در ساحت تربیتی دانش‌آموزی خلاق، شایسته و در تراز نظام اسلامی تربیت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدبخشی و ایجاد انگیزه در بین جوانان از تأکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است که بسیج دانش‌آموزی تلاش می‌کند در این راستا برنامه‌های متنوعی را در طول سال اجرا کند تا مشارکتی فعال و پویای دانش‌آموزان اتفاق افتاده و در قالب گروه‌های مختلف حرکت‌ها به سمت تحول مؤثر باشد.

موسوی خلیلی اضافه کرد: در ایام کرونایی به همت بسیج دانش‌آموزی استان ۳۷ هزار بسته معیشتی و مواد غذایی تهیه و در بین خانواده‌های دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع شده که امیدواریم این حرکت گامی مؤثر در همفکری و همراهی بیشتر دانش‌آموزان در کمک به نیازمندان باشد.

وی با گرامیداشت ۱۳ آبان سالروز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز بیان کرد: در این روز با تصمیم ستاد کرونا برنامه‌های مختلف به ویژه راهپیمایی با شکوه در تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و ۳۷ هزار شهید نوجوان و دانش‌آموز انجام می‌شود تا بار دیگر تجدید بیعت با آرمان‌های امام، شهدا و رهبر معظم انقلاب باشد.

موسوی خلیلی ادامه داد: مطابق با شرایط امروز نوجوانان در عرصه‌های مختلف حاضر هستند و با حضور آگاهانه در فضای مجازی سعی می‌کنند تا ضمن دفع توطئه‌ها و دسیسه‌های استکبار جهانی، به تقویت نظام ارزشی کمک کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل برگزاری آئین صبحگاهی بسیج دانش‌آموزان را در خلخال و سایر شهرستان‌ها یادآور شد و گفت: بیش از ۵۰ برنامه به صورت حضوری و مجازی در گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود که دیدار با امام جمعه اردبیل، استاندار و خانواده‌های شهدا از جمله این برنامه‌هاست.

کد خبر 5339788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha