۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۴۲

داستان قوام محور این هفته مجموعه مستند «تهران ۱۴»

داستان قوام محور این هفته مجموعه مستند «تهران ۱۴»

مجموعه مستند «تهران ۱۴» در هجدهمین قسمت، که پنجشنبه ۱۳ آبان از شبکه ۵ سیما پخش می‌شود، داستان خانه قوام را تعریف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مجموعه، موزه‌ای که حالا میزبان تاریخ سفال و شیشه ایران است، روزگاری در آغازین سال‌های قرن ۱۴، به دستور قوام‌السلطنه، نخست وزیر احمدشاه قاجار ساخته شد؛ کسی که به دلیل شباهتش به دایی‌اش، یعنی میرزاعلی خان امین الدوله، صدراعظم ناصرالدین شاه، او را در هر درباری صاحب مقام و منزلت و ثروت می‌کرد.

مجموعه مستند «تهران ۱۴» که هر پنجشنبه از شبکه پنج سیما پخش می‌شود، سعی کرده، با بیانی قصه گو، داستان بناهای مهم و تاریخی تهران را روایت کند؛ روایتی تحلیلی که به آگاهی و اندیشه‌ورزی مردم، کمک کند.

مستند «تهران ۱۴» که به تهیه کنندگی سمیه عظیمی ستوده و کارگردانی داوود مرادیان، روی آنتن شبکه پنج رفته است، محصول گروه اجتماعی این شبکه است و هر پنجشنبه ساعت ۲۰، پخش می‌شود.

در این مجموعه مستند فریبا باقری به عنوان راوی، جلوی دوربین است و امین قاضی به عنوان گوینده متن، تلاش کرده با لحنی داستانی، قصه تاریخ تهران را برای مردم، روایت کند.

این مجموعه مستند، راوی داستان خانه موزه تیمورتاش، کاخ گلستان، میدان بهارستان، خیابان سی تیر، فخرالدوله، کوچه پارک امین الدوله، قصر پزشک احمدی، لورنس عربستان و… بوده است.

کد خبر 5343210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha