۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

۱۳ آبان منشأ افول قدرت آمریکا در ایران است

۱۳ آبان منشأ افول قدرت آمریکا در ایران است

یزد- معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا دیگر ابرقدرت جهان نیست و قدرت او افول کرده است، گفت: ۱۳ آبان منشأ افول قدرت آمریکا در ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد حسینی، پیش از ظهر پنجشنبه در اجتماع مردمی ۱۳ آبان یزد که در امیرچقماق یزد برگزار شد، اظهار داشت: ۱۳ آبان از روزهای ارزشمندی است که در تاریخ ایران اسلامی ثبت شده و وقایع این روز باید برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه روحیه استکباری آمریکا در همه دوران‌ها وجود داشته است، افزود: اگر جوانان دهه ۵۰ و ۶۰، روحیه استکباری آمریکا را در لانه جاسوسی و سایر اتفاقات دیگر دیدند، امروز نسل جوان این روحیه را در حادثه نفتکش می توانند مشاهده کنند.

حسینی تصریح کرد: امروز سال ۱۳۳۲ نیست که در ایران کودتا شود و مردم تماشا کنند بلکه امروز حرکات استکباری آمریکا نظیر حادثه دیروز، افتضاحی به بار آورد که در دنیا مثل بمب صدا کرد و شکست آنها در مقابل دلیرمردان ایران اسلامی، یک بار دیگر خفت و ذلت را نظیر دشمنانمان کرد و دنیا را در بهت و حیرت گذاشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: ایران اسلامی در طول دهه های گذشته بارها و بارها این تعرض‌ها را دیده و بارها امداد الهی و روحیه استکبارستیزی جوانانش، توطئه های دشمنان را نقش برآب کرده که نمونه آن از تسخیر لانه جاسوسی تا حادثه طبس تا حادثه نفتکش دیروز است.

وی به تشریح وقایع ۱۳ آبان به ویژه تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۵۸ پرداخت و گفت: ۱۳ آبان تجلی خشم فروخورده ملت ایران بود و تا به امروز هم این ملت اجازه نداد کسی به حریم کشورش دست درازی کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به روحیه استکبارستیزی که در مردم ایران شکل گرفته است، افزود: مستکبران گمان می کنند هر اراده ای داشته باشند باید در هر نقطه از دنیا که بخواهند، پیاده شود در حالی که خودشان هم می دانند که دوران افول آمریکا آغاز شده و آنها دیگر قدرت بلامنازع در جهان نیستند.

حسینی تاکید کرد: یکی از علائم افول آمریکا، از دست دادن جایگاه این کشور در افکار عمومی است و حوادث ۱۳ آبان در سال‌های ۴۳، ۵۷ و ۵۸ نیز منشأ افول آمریکا به شمار می روند.

وی تصریح کرد: این حوادث نشان داد که آمریکا دیگر قدرت ندارد و اینکه دم از حقوق بشر می زنند اما در عین حال به سیاه پوستان ظلم می کنند و حق و حقوق انسانها را رعایت نمی کنند، بیانگر ضعف آمریکا است.

حسینی، یاد و خاطره شهدای دانش آموز را گرامی داشت و گفت: دشمنان ما و مستکبران جهان بدانند که این ملت هرگز زیر بار زور نمی رود و از منافع خود کوتاه نمی آید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در مورد مذاکره نیز بیان کرد: ما اهل مذاکره هستیم اما هر چیزی را نمی پذیریم و بدانند که نمی توانند هر حرفی را به کرسی بنشانند و بعد توافق خود را نقض کنند، نمی شود حرف از توافق زد و در حین حال شخصیت ها و نهادهای کشور را تحریم کرد بر این اساس بدانند ما از منافع خود به شدت دفاع می کنیم و بر اساس ایات الهی که توصیه شده به عهد و پیمان پایبند باشیم، استواریم و تا زمانی که مشرکان نقض نکنند ۱۰۰ درصد متعهد هستیم و در برجام نیز این را نشان دادیم.

وی تاکید کرد: آنچه که امروز مدنظر رهبر معظم انقلاب باشد، دولت اجرا می کند و همه یکپارچه در خدمت مردم تلاش می کنیم و با عزم و اراده ای که وجود دارد در تلاشیم مشکلات مردم را در زمینه های مختلف از جمله معیشت و اقتصاد حل کنیم.

کد خبر 5343741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha