۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۲۷

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

صادرات ۱۸ هزار دلاری تعاونی‌های لرستان به کشورهای همسایه

صادرات ۱۸ هزار دلاری تعاونی‌های لرستان به کشورهای همسایه

خرم‌آباد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از صادرات ۱۸ هزار دلاری تعاونی‌های این استان به کشورهای همسایه طی شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی آشتاب امروز شنبه در جمع خبرنگاران از تشکیل ۳۶ تعاونی در شش ماهه اول سال جاری در لرستان خبر داد و اظهار داشت: تعاونی‌ها یکی از بنگاههای اقتصادی هستند که با استفاده از خرد جمعی و کار گروهی و تجمیع سرمایه‌های اعضا می‌توانند در رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار نقشی اساسی در توسعه کشور و استان داشته باشند.

وی تعداد اعضای این تعاونی را هزار ۳۳۳ نفر عنوان کرد و گفت: با ثبت این تعاونی‌ها در استان و شروع فعالیت آنها به تولید و ارائه خدمات در قالب‌های تعاونی‌های تولیدی، توزیعی و دانش بنیان ۳۱۸ فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به صادرات تعاونی‌های لرستان در شش ماهه جاری به کشورهای همجوار اشاره کرد و افزود: طی شش ماه نخست امسال میزان صادرات انجام‌شده توسط شرکت‌های تعاونی لرستان بالغ بر ۱۸ هزار و ۸۵۲ دلار بوده که محصولات متنوع تعاونی‌های استان به خارج از کشور صادر شده است.

آشتاب، آموزش و توانمندی مهارتی تعاون گران را یکی از راهکارهای بهره وری و افزایش دانش تولید در عرصه اقتصادی دانست و گفت: با هدف توانمندسازی بخش تعاون استان آموزش‌های تخصصی در حوزه‌های حقوقی و مدیریت حرفه‌ای توسط کارشناسان مجرب ارائه شده به‌طوری‌که طی شش ماهه سال جاری بیش از ۷ هزار نفر ساعت آموزش برای تعاون گران لرستانی انجام شده است.

کد خبر 5344889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha