۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۲۴

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

الگوی بازگشایی مدارس متوسطه اول و ابتدایی در اردبیل ابلاغ شده است

الگوی بازگشایی مدارس متوسطه اول و ابتدایی در اردبیل ابلاغ شده است

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: الگوی بازگشایی مدارس در مقطع اول متوسطه و دوره ابتدایی ابلاغ شده و آماده اجرای این الگو در بازگشایی حضوری مدارس هستیم.

احمد ناصری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در ۲ روز اخیر تحصیل دانش‌آموزان در مقطع دوم متوسطه به شکل حضوری آغاز شده و تلاش بر این است تا دانش‌آموزان در ۲۴۰ مدرسه دوره دوم متوسطه و ۱۹۰ هنرستان تحصیل خود را به شکل حضوری انجام دهند.

وی تصریح کرد: الگوی بازگشایی مدارس به شکل حضوری در مقطع متوسطه اول و ابتدایی نیز به ادارات آموزش و پرورش استان و مدارس ابلاغ شده تا با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز از اول آذرماه به شکل کامل تحصیل حضوری دانش‌آموزان را شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ضرورت همکاری اولیای دانش‌آموزان را در اجرایی شدن این پروژه یادآور شد و گفت: کمیته سلامت‌محور در همه مدارس با مشارکت مدیران، مربیان و نماینده اولیای دانش‌آموزان تشکیل شده تا با بررسی و سنجش تمامی امکانات و زیرساخت‌ها دانش‌آموزان از اول آذرماه به صورت حضوری بتوانند تحصیل خود را ادامه دهند.

ناصری افزود: پیش‌بینی می‌کنیم با ارائه الگوی بازگشایی مدارس در هر سه مقطع ۲۵۳ هزار دانش‌آموز استان بتوانند در پایه‌های مختلف تحصیل حضوری داشته و امتحانات نیم سال اول نیز در مدارس به شکل حضوری برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کلاس‌های درس با نوبت‌بندی دانش‌آموزان، معلمان در مبانی درسی تدریس حضوری را انجام خواهند داد و برای گروه دوم نیز امکان ارائه الگوی درسی در روز بعد فراهم می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گندزدایی مدارس، استفاده از ماسک و همچنین تدارک سایر امکانات بهداشتی را از الزامات بازگشایی مدارس اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم در آذرماه با همراهی اولیا، دانش‌آموزان، معلمان و مدیران بهترین شرایط را برای فعالیت حضوری دانش‌آموزان در سطح استان شاهد باشیم.

کد خبر 5346202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 0
      با تشکر، موضوعات درسی در کتابها مانند ریاضی مقطعه ابتدایی بطور ارتباطی رعایت شده اما در موضوع کنترل ؛تدریجی افزایشی تکمیلی؛ مطابق با اولویت و همسو باحس کنجکاوی دانش اموزان جهت تمایل و پتانسیل اموزش در مقوله یادگیری رعایت نشده یا کمتر رعایت شده است لذا معلمین میتوانند بخشهاو فصلها
    • محمد IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 0
      یا موضوعات را از نظر ردیف تدریسی و زمان تدریس پس و پیش کنند همچنین متن روندی و گام به گام ذهنی -اموزشی از نظر ؛روند کیفیتی و حجم مفهومی؛ بطور مستمر مطابق حس حدسیات مفهومی که پایه حس یادگیری است رعایت نشده و این روند کیفیتی گام به گام بعضا حالت جهش و بعضا حالت ارتجاعی دارد که معلمان میتوانند این
    • محمد IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 0
      حالات و مفهومات این موضوعات را مطابق با ؛ حس روند حدسیاتی و حس روند کنجکاوی؛ تدریس کنند و از این نظر نیز پس و پیش و افزون و کمتر کنند. مثالی از موضوع در کتاب ریاضی چهارم ابتدایی فصل کسرها پس از اموزش ( ناکافی) مفهوم کسر در صفحه 28 به موضوع اعداد مخلوط پرداخته شده است که معلمین میتوانند ابتدا مطابق ت
    • محمد IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 0
      روند تمایل انتظار نیمه اگاهانه و مطابق حدس و حس کنجکاوی به ادامه موضوع در درون حس یادگیری اش چهار عمل اصلی بخصوص جمع و تفریق را تدریس کنند و در موضوع مرتبط با کسرهای مخلوطی مانند خارج قسمت و باقی مانده همسو با حس انتظار و کنجکاوی و حدسیات افکار کودک که متن تقویت یادگیری و استعداد کودکان است بیشتر رع
    • محمد IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 0
      رعایت بشود.با تشکر از معلمین و مسولان اموزشی و پرورشی.
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      0 0
      حضوری شدن چه لزومی داره با ماسک تو خونه با لباس راحتی درس میتونیم ودور از خطر کرونا