۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۴۸

استاندار مرکزی اعلام کرد؛

تدوین سند راهبردی حکمرانی استان مرکزی در افق گام دوم انقلاب

تدوین سند راهبردی حکمرانی استان مرکزی در افق گام دوم انقلاب

اراک - استاندار مرکزی گفت: سند راهبردی حکمرانی استان مرکزی در افق گام دوم انقلاب تدوین شده است که پس از ویرایش دقیق‌تر منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر دوشنبه پس از معارفه به عنوان استاندار مرکزی اظهار کرد: بنده برنامه‌ای که برای خدمت به مردم استان مرکزی تدوین کرده ام را با عنوان «سند راهبردی حکمرانی استان مرکزی در افق گام دوم انقلاب» در هیئت دولت ارائه کردم. این سند مسئله محور در هفت محور اصلی و ۷۵ محور فرعی تدوین شده و بزودی و با با ویرایش دقیق‌تر منتشر می‌شود و به اطلاع نخبگان و مدیران استان رسانده می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئله به عنوان مانع بین وضع موجود و وضع مطلوب قرار می‌گیرد، بیان کرد: در شرایط مطلوب قرار نداریم و علت آن فهرستی از مسائل است. طی پژوهشی در سازمان بازرسی کشور ۱۹۸۰ مسئله خرد و ۸۲ میان مسئله و ۱۰ ابر مسئله شناسایی شده و برش استانی آن نیز مشخص است و آنچه اجازه نمی‌دهد که امور در نقطه مطلوب قرار گیرد همین مسائل است.

مخلص الائمه با بیان اینکه أموریت‌ها ذیل سند راهبردی استان دنبال می‌شود، گفت: علاج مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است و تعریف اقتصاد مقاومتی رشد و شکوفایی در عین فشار و تحریم است، اقتصاد مقاومتی دو رکن اقتصاد مردمی و دانش بنیان دارد و همه اجزای یک اجتماع باید نقش خود را در این دو رکن تعریف کنند و اولویت در مباحث و حکمرانی استان توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید است.

شنوای مشکلات بخش‌های تولید خواهم بود

استاندار مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی به عنوان استانی صنعتی شناخته شده است. ابعاد صنایع استان و اشتغال این صنایع در اقتصاد ایران تکرار نخواهد شد، صنایع بزرگی در اختیار این استان است و صادرات بسیاری صورت می‌گیرد البته بخشی از صنایع همچون پتروشیمی و پالایشگاه به دلیل جانمایی غلط حوزه کشاورزی و منابع آب را نابود کرده‌اند. بنده شنوای مشکلات بخش‌های تولید خواهم بود.

مخلص الائمه تأکید کرد: در کنار حمایت از تولید، دو موضوع افزایش بهره وری و بهبود فضای کسب و کار با جدیت و به صورت جهادی مورد توجه قرار می‌گیرد و در شهرستان‌های استان هر آنچه مانع بهبود فضای کسب و کار است با قدرت منهدم خواهد شد و بخشی از اختیارات را به فرماندارن تفویض می‌کنیم.

هیچ وارد کننده‌ای در کشور حق ندارد محصولی که در استان مرکزی تولید می‌شود، وارد کند

وی بیان کرد: هیچ وارد کننده‌ای در کشور حق ندارد محصولی که در استان مرکزی تولید می‌شود، وارد کند. بخشی از نظام تولید مورد ضربه رانت خواران و واردکنندگان زیاده خواه قرار گرفته ولی به احدی از آنها رحم نخواهیم کرد و از همه ظرفیت‌ها و قوانین محکم موجود، در حمایت از تولیدکنندگان با قدرت و قوت استفاده می‌کنیم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در ابلاغیه ریاست جمهوری موضوع فساد و ناکارآمدی تاکید شده است، گفت: فساد و ناکارآمدی دو مقوله از هم جدا، اما در هم تنیده است. احساس و ادراک فساد در باور مردم بسیار بالاست، مهمترین وظیفه حکومت‌ها مدیریت ادراک مردم است و در واقع احساس امنیت بیش از ادراک امنیت اهمیت دارد.

در مقابل بروکراسی و دیوان سالاری زائد قیام خواهیم کرد

مخلص الائمه افزود: بروکراسی حد متعادلی دارد، اما اگر از حد عبور کند مانع توسعه و پیشرفت شده است و باید با تغییر نگاه، نسبت به اصلاح این وضعیت اقدام کرد. در مقابل بروکراسی و دیوان سالاری زائد قیام خواهیم کرد.

وی بیان کرد: حق برخورداری از اختلاف سلیقه سیاسی از حق برخورداری از انرژی هسته‌ای هم مسلم تر است و استاندار به مانند نخ تسبیح محور این همگرایی است. در حوزه مسائل سیاسی پیشرفت استان مستلزم حضور همه تشکل‌ها و سلایق است و جریانات سیاسی را به وحدت و همگرایی دعوت می‌کنیم و آمادگی بر عهده گرفتن این همگرایی هستم.

استاندار مرکزی گفت: اولین مأموریت معاونت اقتصادی به دستگاه‌های مربوطه تهیه اطلس جامع اقتصادی استان مرکزی است تا تمامی ظرفیت‌ها دیده شود.

مخلص الائمه تصریح کرد: از بین کارهای عافیت دارتر در تهران، این تکلیف سخت را انتخاب کردم و از زمانی که این مسئولیت واگذار شده است با قوت عمل خواهم کرد و بنا به فرموده رهبر انقلاب استان مرکزی را مرکز دنیا می دانم.

وی تاکید کرد: یکی از تأکیدات رئیس جمهور جوانگرایی، نخبه گزینی و بومی گزینی با هدف کادرسازی و اصلاح مسیر پیشرفت استان است که به لطف خدا در این مسیر حرکت می‌کنیم.

کد خبر 5346797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha