۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۲۳

وزیر برگزیت انگلیس:

اتحادیه اروپا آرامش خود را در برابر تهدیدات لندن حفظ کند

اتحادیه اروپا آرامش خود را در برابر تهدیدات لندن حفظ کند

وزیر برگزیت انگلیس گفت در صورتیکه لندن تهدید خود را مبنی بر تشدید مناقشه تجاری پس از برگزیت اجرایی کند، اتحادیه اروپا باید آرامش خود را حفظ کرده و اقدام تلافی جویانه ای را انجام ندهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دیوید فراست» وزیر برگزیت در بریتانیا روز چهارشنبه گفت که در صورتیکه لندن تهدید خود را مبنی بر تشدید مناقشه تجاری اجرایی کند، اتحادیه اروپا باید آرامش خود را حفظ کرده و از اقدام تلافی جویانه گسترده و نامتناسب علیه لندن خودداری کند.

بر اساس این گزارش، «فراست» گفت که هنوز خواستار آن نیست که از مذاکرات با هدف یافتن راه حل دست بکشد، اما در عین حال تکرار کرد که بریتانیا می‌تواند مفاد یکجانبه اضطراری در قالب توافق برگزیت را به اجرا درآورد؛ هشداری که باعث افزایش تنش بین دو طرف طی روزهای اخیر شده است.

وزیر برگزیت انگلیس که این سخنان را در جریان برگزاری نشست استماع در پارلمان این کشور مطرح می‌کرد، گفت: به نظر می‌رسد آنها (اتحادیه اروپا) مدعی هستند که استفاده انحصاری دولت بریتانیا از این مقررات حفاظتی کاملاً قانونی، کاملاً غیر منطقی خواهد بود … آنها همچنین پیشنهاد داده اند که ما فقط می‌توانیم این اقدام را به قیمت انتقام جویی گسترده و نامتناسب انجام دهیم.

وی همچنین با تهدید مجدد اتحادیه اروپا گفت: من به نحوی آرام پیشنهاد می‌کنم که دوستان اروپایی ما آرامش خود را حفظ کرده و همه چیز را متناسب نگه دارند.

کد خبر 5348905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha