۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۱۹

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت؛

۶۵ درصد نسخ بیماران الکترونیکی صادر می شود

۶۵ درصد نسخ بیماران الکترونیکی صادر می شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد نسخ به صورت الکترونیکی ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی ناصحی اظهار داشت: ۱۸ ماه از شروع نسخه نویسی الکترونیک می‌گذرد و در برخی استان‌ها ۱۰۰ درصد و بعضی ۲۰ درصد در استقرار نسخه الکترونیک پیش رفته است، اما به طور میانگین در کشور ۶۵ درصد نسخ به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.

وی گفت: در بحث مؤسسات طرف قرارداد ۹۷ درصد اتصال و استقرار به نسخ الکترونیک وجود دارد، اما در اجرا ممکن است مشکلاتی به علت ناآشنایی و ناآگاهی کاربران رخ دهد که موجب سرگردانی بیماران شود، به همین منظور در بیمه سلامت یک زمان بندی در نظر گرفتیم که نسخه کاغذی یکباره حذف نشود و کار ایجاد نسخ الکترونیک تدریجی باشد که در حال حاضر هم اجرای کامل نسخه الکترونیک را به اول دی موکول کردیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه مردم در صورت بروز مشکل در اخذ و یا دریافت خدمات نسخه الکترونیک می‌توانند با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند، افزود: بلافاصله مشکل رسیدگی و بررسی می‌شود.

ناصحی در خصوص پیشرفت طرح نسخه الکترونیک در مراکز تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی، مراکز و درمانگاه‌های ملکی دارد که از سال‌های قبل طرح نسخه الکترونیک را انجام داده‌اند، اما سازمان بیمه سلامت مراکز ملکی ندارد.

وی گفت: پیشنهاد ما این است زمان را بیشتر کنیم تا زیرساخت‌های لازم اجرایی شود و مردم و مؤسسات بیش از این متضرر نشوند.

کد خبر 5349515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      1 0
      وقتی مسولین مردم به شکایت آنهم تلفنی رجوع می دهند یعنی تلافی و سرکار گذاشتن مردم خیلی از این تلفن‌ها که مسولین مردم به آن رجوع می دهد سرکاری است یا بوق بوق است یا کسی پشت خط جوابت نمی دهد ویا...
      • مهدی مختاری 291 IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
        1 0
        راست میگه؛ تلفن رو ساختند برای چی؟ من هم به هر اداره ای که زنگ می زنم گوشی رو بر نمی داره یا اگه بر می داره جواب درست و حسابی نمیده؛ میگن باید حضوری تشریف بیاری؛ همۀ کارها رو که نباید حضوری انجام داد؛ بیشتر کارها رو غیر حضوری هم می شه انجام داد؛ شاید بعضی از مردم مشکلات جسمی و حرکتی داشته باشند.
      • مهدی مختاری 291 IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
        1 0
        اگه قراره تلفن به درد این جور روزها نخوره پس همه اش رو جمع کنید بره.