۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۳۰

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد؛

امدادرسانی به بیش از ۸۰۰۰ فرد در اندیکا/افزایش خانه‌های هلال احمر

امدادرسانی به بیش از ۸۰۰۰ فرد در اندیکا/افزایش خانه‌های هلال احمر

اهواز- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از امدادرسانی به بیش از ۸۰۰۰ فرد زلزله‌زده در اندیکا و افزایش خانه‌های هلال احمر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خدادادی پیش از ظهر امروز جمعه با حضور در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده که در شهرستان اندیکا بیان کرد: از ابتدای وقوع زلزله تاکنون ۸ هزار و ۳۹۲ نفر امدادرسانی شده و مجموعه‌ای از اقلام زیستی، معیشتی و بهداشتی دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان با تأکید بر ضرورت تسریع در خدمت‌رسانی‌ها افزود: تاکنون بیش از یک هزار و۶۷۰ چادر اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده اندیکا توزیع شده است.

وی با اشاره به تسریع فعالیت‌های داوطلبان هلال احمر با حمایت خیران و کمک‌های مردمی در قالب پروژه‌های حمایتی و پویش «همدلی و مهربانی» به زلزله‌زدگان اندیکایی بیان کرد: حدود ۵۰۰ بسته غذایی، ۲۰۰ بسته بهداشتی و۵۰۰ کیسه آرد ۴۰ کیلوگرمی به متأثران از زلزله اندیکا اهدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان اضافه کرد: همچنین یک هزار و۵۰۰ کیسه آرد خریداری و به‌محض دریافت از کارخانه آرد میان زلزله‌زدگان توزیع خواهد شد و مشارکت در ایجاد سرپناه موقت برای حفظ احشام از سرما نیز در حال انجام است.

خدادادی اظهار کرد: علاوه بر اقدامات امدادی و حمایتی نیز فعالیت‌های مؤثری از طریق حوزه جوانان با محوریت حمایت‌های روانی و اجرای پروژه‌های فرهنگی و با همکاری آموزش و پرورش عشایر برای دایر شدن کلاس‌های درس انجام شده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه ویژه به خانه‌های هلال به‌منظور برنامه‌ریزی برای افزایش سطح تاب‌آوری و کاهش خطرپذیری از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی خود امدادی و آمادگی در برابر مخاطرات

و مشارکت در ارزیابی و امدادرسانی در حوادث خبر داد: با همکاری مسئولان محلی ۳ خانه هلال در این شهرستان راه‌اندازی و تعداد خانه‌های هلال اندیکا به عدد ۸ رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از تلاش ۳۸ روزه تیم‌های درگیر در امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده اندیکا قدردانی کرد و گفت :۳۰ تیم امدادی متشکل از نجاتگران داوطلب و پرسنل جهادگر این جمعیت در طول این مدت به امر خدمت‌رسانی مشغول بوده و به تمام نقاط متأثر از زلزله، سرکشی و امدادرسانی کرده‌اند.

کد خبر 5349622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha