۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۵۶

امام جمعه قزوین:

دولت مبارزه منطقی و موثر با گرانی را در دستور کار قرار دهد

دولت مبارزه منطقی و موثر با گرانی را در دستور کار قرار دهد

قزوین- امام جمعه قزوین گفت: عزم جدی برای مبارزه با فساد در دستگاه قضا و مجریه ستودنی است و امیدواریم با مبارزه منطقی و مؤثر با گرانی مشکلات مردم در این حوزه نیز حل شود.

به گزارش خبرنگار مهر آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد اظهار کرد: مراقبت از فرهنگ عمومی و اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر که همان تقوا است باید در جامعه جدی گرفته شود.

وی افزود: مطالعه و کتابخوانی در جمعه امروز یک اصل مهم است و کتاب خواندن را به مثابه استفاده صحیح از فرصت‌های زندگی دانست.

امام جمعه قزوین ادامه داد: افرادی که مطالعه برای آنها دارای اهمیت است و با مطالعه دارند، نشاط مطالعه را در هر شرایطی دارند و از مطالعه کوتاه نمی‌آیند.

وی با اشاره به اینکه بزرگان کشور همیشه اهل مطالعه بودند، عنوان کرد: از نظر مقام معظم رهبری، کتاب یکی از ارزشمندترین فرآورده‌های بشری و از گنجینه بزرگترین ثروت‌های بشر، یعنی دانش و تحقیق است و باید مطالعه آن به عنوان یک فرهنگ همه گیر در جامعه نهادینه شود.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه سرانه فضاهای مطالعاتی در استان افزایش پیدا کند، تصریح کرد: هر مسجد، حسینیه و آستان امامزادگان می‌تواند بر ظرفیت‌های فضاهای آموزشی اضافه کند.

وی قرآن را بهترین کتاب برای مطالعه دانسته و عنوان کرد: قرآن را نباید صرفاً برای ثواب بخوانیم بلکه هدف از مطالعه قران به عنوان عالی‌ترین کتاب جهان باید برای فهم و درک آن باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتصاب استاندار جدید قزوین و آغاز به کار او در هفته پیش رو تصریح کرد: انتصاب استاندار جدید برای تحولات دولت انقلابی باعث خوشحالی مردم و افزایش امید شده است.

وی با تقدیر از زحمات جمالی پور در قزوین اضافه کرد: استاندار پیشین زحمات بسیار زیادی در استان قزوین کشیدند که باید از او نیز بابت همه این زحمات تقدیر و تشکر کرد.

آیت الله عابدینی با اشاره به مدیریت واکسیناسیون در دولت جدید ادامه داد: مدیریت هوشمندانه و مقتدرانه مسأله برجام و مذاکرات به خوبی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت نفوذ و حمله سایبری برای از کار انداختن جایگاه‌های پمپ بنزین توسط دولت بسیار خوب بود که مردم نیز در آن صبورانه تا حل کامل مشکل همراهی کردند که هم از مردم و هم از دولت قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: مردم وقتی در مسئله بنزین حضور و پای کار بودن رئیس جمهور را دیدند صبوری کردند و این صبوری باعث خنثی سازی فتنه دشمنان شد.

وی در پایان یادآور شد: عزم جدی برای مبارزه با فساد در دستگاه قضا و مجریه ستودنی است و امیدواریم با مبارزه منطقی و مؤثر با گرانی مشکلات مردم در این حوزه نیز حل شود.

کد خبر 5349832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha