وزارت خارجه چین:

«شی جینپینگ» و «جو بایدن» سه شنبه دیدار مجازی خواهند داشت

«شی جینپینگ» و «جو بایدن» سه شنبه دیدار مجازی خواهند داشت

وزارت خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد که قرار است روسای جمهور آمریکا و چین دیداری مجازی را سه شنبه هفته جاری برگزار نمایند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین امروز شنبه اعلام کرد که «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا صبح روز سه شنبه هفته جاری نشستی مجازی برگزار خواهند کرد.

«هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت که روسای جمهور دو کشور درباره روابط دو جانبه و مسائل و موضوعات منافع مشترک، تبادل نظر خواهند کرد.

کاخ سفید روز جمعه در این باره اعلام کرده بود که این دو، دیدار مجازی را دوشنبه شب به وقت ایالات متحده برگزار خواهند کرد تا در مورد راه های مدیریت مسئولانه رقابت دوجانبه و همکاری در جایی که منافع دو طرف همسو باشد، گفتگو کنند.

«وانگ ون بین» سخنگوی وزارت خارجه چین نیز روز گذشته در این باره گفت: در سال جاری شی جینپینگ رئیس جمهور چین و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تماس های تلفنی را با یکدیگر داشته اند و دو طرف درخصوص حفظ دوره ای تماسها به روشهای مختلف به توافق رسیده اند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در پایان گفت: از طرف آمریکایی انتظار داریم تمام سعی خود را برای برگزاری موفق این دیدار و بازگرداندن روابط دوجانبه به مسیر صحیح و توسعه بخش به کار گیرد.

کد خبر 5350115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha