۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۵۷

فرماندار دشتستان:

شهرستان دشتستان برای پیشگیری از خطرات بارندگی آماده باشد

شهرستان دشتستان برای پیشگیری از خطرات بارندگی آماده باشد

بوشهر- فرماندار شهرستان دشتستان گفت: شهرستان دشتستان برای پیشگیری از خطرات بارندگی آماده باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله نوروزی عصر شنبه در نشست مدیریت بحران شهرستان دشتستان اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان و شهرداران نسبت به آموزش همگانی برای جامعه هدفشان اقدام کنند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها با هدف پیش بینی و پیشگیری و حتی پرهیز از غافل گیری و ارتقای سطح آمادگی واکنش سریع و به موقع نسبت به بحران اقدام کنند.

فرماندار دشتستان با تاکید بر اینکه بخشداران نسبت به تشکیل کمیته بحران در سطح بخش اقدام کنند افزود: اداره هواشناسی نسبت به رصد به موقع شرایط جوی و اطلاع رسانی به دستگاه‌های اجرایی اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران ادارات منابع آب، منابع طبیعی و شهرداری‌ها نسبت به پاکسازی دره‌ها و رودخانه‌های فصلی اقدام کنند و شهرداران به قید فوریت نسبت به هرس و پاکسازی درختان مزاحم در مسیر انتقال شبکه‌های برق اقدام کنند.

نوروزی افزود: ادارات خدمات رسان (آب، برق و گاز) و شبکه بهداشت و درمان و اورژانس و مخابرات، سیستم بی سیم مشترکشان را تا پایان فصل بارندگی کنترل کنند و در صورت هرگونه ایراد به قید فوریت نسبت به رفع ایراد اقدام کنند.

وی تاکید کرد: منابع طبیعی و منابع آب نسبت به تقویت اکیپ‌های گشتی زنی در مسیر دره‌ها و رودخانه‌های فصلی جهت جلوگیری از تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام کنند.

فرماندار دشتستان بیان کرد: مدیریت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و منابع آب نسبت به بررسی میدانی دره‌ها در بالادست روستای بویری و شهر دالکی با هدف رفع موانع و پاکسازی مسیر اقدام کنند.

وی افزود: شهرداری آب‌پخش با همکاری اداره راه و شهرسازی نسبت به دفع عبور آب‌های سطحی جنب بانک صادرات خیابان دانش آموزان باهدف تعریض پل بازسازی و نوسازی در دستور کار خود قرار دهند.

نوروزی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و شهرداران نسبت به احصا و شناسایی نقاط امن برای سکونت اضطراری شهروندان در موقع بروز حوادث سیل و زلزله اقدام کنند.

وی گفت: اداره آب شهرستان نسبت به بررسی دقیق دره تلخ آب، حاجی آباد و شیر بادمک در اسرع وقت اقدام کند.


کد خبر 5351009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha