۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۳۷

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور:

دین و دین‌داری اساس امنیت است

دین و دین‌داری اساس امنیت است

تایباد- دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: باید بین دین و مباحث امنیتی یک اجماع کلی باشد چرا که اساس امنیت، دین و دین‌داری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان پیش از ظهر یک‌شنبه در دیدار با با اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه شهرستان تایباد، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم حجت را بر مردم تمام کرده و فرموده است «چرا کفر ورزیدید در حالی که آیات الهی بر شما خوانده شده و رسول در بین شما وجود داشت» و بر جامعه روحانیت نیز با همین آیه حجت را تمام کرده و وظایفی چون «تبیین مبانی ناب قرآنی»، «معرفی رسول‌الله» و «تنظیم معادلات زندگی بشر بر مبنای زندگی پیامبر» بر عهده ما گذاشته است.

وی با بیان این‌که در توصیف پیامبر (ص) و جایگاه ایشان در زندگی بشر می‌توان ساعت‌ها بحث کرد، ادامه داد: حضرت علی (ع) دو نکته به‌عنوان خط قرمز بیان می‌کنند که بسیار مهم است، «دین‌داری» و «عقلانیت»، این دو خط قرمز جامعه اسلامی است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور افزود: مشکل امروز ما این است که برخی دین‌داران عقل را کنار می‌گذارند و برخی عقلا دین را کنار می‌گذارند، این مصیبت برای جامعه اسلامی است.

وی با بیان این‌که حضرت می‌فرماید: «کسی که دین ندارد از شر او ایمنی وجود ندارد»، اضافه کرد: باید بین دین و مباحث امنیتی یک اجتماع کلی شکل بگیرد زیرا اساسأ امنیت از دینداری به وجود می‌آید.

لطفیان خاطرنشان کرد: حضرت (ع) در ادامه می‌فرمایند «انسانی که عقلانیت ندارد، حیات ندارد و کسی که حیات ندارد، جز با اموات مقایسه نمی‌شود حتی اگر در جامعه زندگی کند»؛ این دایره زیستی جامعه آرمانی و مورد مباهات پیامبر اسلام، صحابه و اهل بیت است اما امروز معادلات جهان اسلام با این موضوع حل نمی‌شود.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی منطقه تایباد در حوزه علم، گفت: تایباد نقطه کانونی پرتو افشانی نور در استان است و فارغ‌التحصیلان تایبادی در اقصی نقاط کشور مشغول خدمت به جامعه دینی کشور هستند که مایه مباهات است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم‌رهبری اصرار بر ارتقای حوزه‌های علمیه کشور دارند، ایشان در ابلاغ رسمی افزایش کمی و کیفی حوزه‌های علمیه اهل سنت کشور، به ما مأموریت دادند و این سیاست کشور است.

وی با بیان این‌که در شورای برنامه‌ریزی به دنبال ارتقا و رشد طلبه‌ها و حوزه‌ها با رعایت معیارهای تخصصی هستیم، یادآور شد: نظام حوزه اهل سنت استقلال دارد و نظام اسلامی نیز به این موضوع اهتمام دارد، امروز برای کشور ما افتخار است که نظام حوزوی اهل سنت استقلال دارد.

لطفیان اضافه کرد: برخی جمهوری اسلامی را متهم می‌کنند که مانع ساخت مسجد در ایران می‌شود، در حالی که در کشور ۱۷ هزار مسجد اهل سنت داریم و این سند افتخار کشور است، در واقع نگاه نظام اسلامی به مساجد نگاه فرهنگی است.

کد خبر 5351714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha