۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۲۷

استاندار قم مطرح کرد؛

لزوم نگاه فرهنگی به صنعت گردشگری

لزوم نگاه فرهنگی به صنعت گردشگری

قم- استاندار قم با اشاره به اهمیت گردشگری در شهر قم گفت: صنعت گردشگری اولویت استان قم است ولی باید به این صنعت با پیوست فرهنگی نگاه شود.

به گزارش خبرنگار مهر؛ سید محمد تقی شاهچراغی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و با هدف جمع بندی الویت ها و ظرفیت‌ها و مشکلات استان برای سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد بیان کرد: همه دنیا به شهر قم چشم دوخته‌اند و این شهر مادر انقلاب است پس نباید به صنعت گردشگری تنها از دید اقتصادی و رونق اشتغال نگاه شود پیوست فرهنگی همیشه مورد تاکید علما؛ مراجع و بزرگان بوده و باید به این نکته در این صنعت توجه ویژه ایی شود.

به گفته این مسئول؛ توجه به گردشگری زیارتی و رونق آن می‌تواند به توسعه‌ی اقتصادی استان کمک کند.

وی هم چنین به دغدغه مقام معظم رهبری و بزرگان دین به مقوله فرهنگی به ویژه حجاب و عفاف هم اشاره و عنوان کرد: دغدغه‌های مقامات و حوزه‌های علمیه نسبت به مسئله‌ی فرهنگ است بایستی با اقدامات ایجابی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در کنار دستگاه‌های دولتی، زمینه‌ی اعتلای فرهنگی استان را فراهم کنیم.

به گفته وی؛ قم ظرفیت‌های مهم سرمایه انسانی و ظرفیت‌های اقتصادی مهمی دارد پس باید بخش سلامت و هم چنین اقتصاد آن به تناسب شأن و منزلت آن ارتقا یابد.

شاهچراغی به مدیریت خوب استاندار سابق استان در زمینه بحران کرونا هم اشاره و گفت: با توجه به این اقدامات صورت گرفته قم در زمینه مقابله با بحران کرونا و کنترل بیماری کووید ۱۹ حرفی برای گفتن دارد در حالی که در جهان شاهد ورود موج جدید بیماری هستیم ولی در قم وضعیت ما در این زمینه مطلوب و مناسب است.

استاندار قم با تاکید بر بررسی وضعیت معیشتی مردم و رصد مرتب قیمت‌ها به همراه نظارت شدید افزود: دستگاه‌های دولتی بایستی با بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی و بسیج عمومی زمینه‌ی نظارت و رصد بیشتر قیمت‌ها را فراهم کنند معیشت مردم و تنظیم بازار از الویت‌های اول دولت سیزدهم است و باید سازمان صمت با بهره‌گیری از بسیج و نهادهای مردم نهاد در رصد بازار و نظارت شدید بر قیمت‌ها وارد عمل شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار ایجاد یک ستاد پیگیری در استانداری شد و در این زمینه بیان کرد: باید ستادی برای پیگیری مشکلات و چالش‌های مردم در استانداری قم ایجاد شود و مدیران هم فاصله خود را با مردم نزدیک نمایند و به صورت چهره به چهره با مردم و ارباب رجوع خود ارتباط برقرار و مشکلات را بررسی کنند.

شاهچراغی سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهوری به قم را مورد توجه قرار داد و در این زمینه بیان کرد: باید پروژه‌های اولویت دار برای جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری مشخص شوند و ادارات دولتی با قوت برای جذب بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران گام بردارند.

استاندار قم با اشاره به اینکه باید برای حل مشکلات استان، مردم و مدیران هماهنگ و وحدت کلمه داشته باشند گفت: معتقدیم هیچ بن‌بستی در حل مشکلات در استان نیست و مدیران باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نسبت به رفع مشکلات گام بردارند..

کد خبر 5352709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha