۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۱۹

به همت فرهنگسرای ارسباران؛

ویدیو کلیپ قله تهذیب منتشر شد

ویدیو کلیپ قله تهذیب منتشر شد

همزمان با ۲۴ آبان چهلمین سالگرد رحلت مفسر بزرگ شیعه، علامه سیدمحمدحسین طباطبایی رحمةالله تعالی علیه، ویدیوکلیپ «قله‏ تهذیب» توسط این فرهنگسرا تولید و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگ‌سرای ارسباران، همزمان با ۲۴ آبان چهلمین سالگرد رحلت مفسر بزرگ شیعه، علامه سیدمحمدحسین طباطبایی رحمةالله تعالی علیه، ویدیوکلیپ «قله‏ تهذیب» توسط این فرهنگسرا تولید و منتشر شد.

این ویدئو با بازخوانی بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی و استاد شهید مرتضی مطهری پیرامون این شخصیت بی‌نظیر علمی و فقهی، سعی دارد به طور خلاصه نقاط مهم شخصیت حضرت علامه را مرور کند. در نگاه آیت‌الله خامنه‌‏ای، چراغ علوم عقلی را ایشان در قم روشن کرد و شناخت رفتار و سلوک علامه طباطبایی (ره) یکی از شفابخش‏‌ترین نسخه‌هایی است که می‌تواند انسان را به نورانیت و آرامش برساند. وی منبعی قوی از معارف شیعه بود؛ به نحوی که یک فیلسوف پرورش‌یافته در غرب به نام پروفسور «هانری کُربَن» را چنان در مقابل خویش خاضع می‌کند که وی تبدیل می‌شود به مروج تشیع در اروپا.

استاد شهید مرتضی مطهری که از شاگردان بنام علامه طباطبایی است نیز در وصف استاد می‌گوید: «متفکران جهان ۱۰۰ سال باید تحقیق کنند بلکه بتوانند به ارزش آثار ایشان پی ببرند. علامه مجسمه تقواست. مجسمه تهذیب نفس، مجسمه معنویت و تمام مقامات عالی انسانی. کتاب تفسیر المیزانش بهترین تفسیری است که در میان شیعه و سنی از صدر اسلام تاکنون نوشته شده است».

کد خبر 5352788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha