۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۵۷

رئیس سازمان تعاون روستایی خبر داد؛

خرید حمایتی زرشک از هفته آینده در خراسان جنوبی

خرید حمایتی زرشک از هفته آینده در خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس سازمان تعاون روستایی ایران گفت: از هفته آینده خرید توافقی یا حمایتی زرشک در خراسان جنوبی آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل قادری‌فر صبح امروز در جمع مردم روستای افین اظهارکرد: زرشک یکی از بهترین محصولات تولیدی در دنیا است که خاستگاه آن خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور هم بر حل مشکلات زرشک کاران استان در سفر به این استان تاکید جدی داشتند، بیان داشت: برای رفع مشکلات زرشک‌کاران سازمان تعاون روستایی به عنوان سازمان متولی تنظیم کننده و هوشمند پیگیر است.

قادری‌فر افزود: به دنبال تاکید رئیس جمهور مبنی بر رفع مشکلات زرشک‌کاران در خراسان جنوبی امروز به این استان آمدیم تا ضمن بازدید از مزارع زرشک و حضور پای درد و دل زرشک‌کاران به آنها اطمینان خاطر دهیم که به آنها کمک خواهیم کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی ایران گفت: امروز به مردم قول می‌دهیم که خرید تضمینی یا توافقی یا حمایتی زرشک را ظرف یک هفته آینده با اخذ مجوز نهایی توسط شورای قیمت‌گذاریی در دستور کار قرار دهیم.

وی عنوان کرد: در گام اول با خرید حمایتی یا توافقی محصول زرشک از کشاورزان دلالان واسطه‌گران حذف می‌شوند که به نفع بهره‌بردار است.

قادری افزود: با این کار محصول ناب با حذف دلالان از کشاوران خریداری می‌شود که در گام دیگر ضرورت وجود صنایع تبدیلی و ایجاد بارگاه‌های مدرن و سردخانه‌های پیشرفته صنایع تبدیلی ملکی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی در این راستا با تسهیلات ارزان قیمت به شرکت‌های تعاون روستایی کمک خواهد شد.

وی با اذعان به اینکه زیرساخت برای بارگاه‌های پیشرفته و سردخانه‌های مدرن در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: این اقدامات در حال انجام است تا در فصل برداشت زرشک در سال آینده کشاورز نگران محصول تولیدی خود نباشند.

وی با اذعان به اینکه ما به مردم قول می‌دهیم که در کنارشان هستیم و کاهش آلام و دغدغه‌های آنها هدف اصلی ما است، گفت: معتقدیم نباید به مردم قولی دهیم که نتوانیم به آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه منابع برای خرید توافقی یا حمایتی زرشک تامین ده است، گفت: از هفته آینده چراغ انبارهای تعاون روستایی را باید در استان روشن کنیم.

قادری با اشاره به اینکه باید زرشک را با قیمتی که کشاورز راضی است خریداری کنیم، ادامه داد: علاوه بر این باید به دنبال راهکار مطمئن برای بحران‌های گرانی کود، گرانی سم و نهاده و زنگ زرشک باشیم.

کد خبر 5353531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha