۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۴۹

در تماسی تلفنی؛

پوتین و لوکاشنکو گفتگو کردند

پوتین و لوکاشنکو گفتگو کردند

رؤسای جمهور روسیه و بلاروس در خصوص آخرین تحولات در مرز میان بلاروس با لهستان و مسأله پناهجویان تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌جی‌تی‌اِن، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهوری بلاروس امروز سه شنبه از طریق تماسی تلفنی گفتگو کردند.

خبرگزاری رسمی بلاروس (بلتا) با تأیید این خبر محور این گفتگوی تلفنی را موضوع تنش های مرزی در مرز میان این کشور با لهستان و مسأله پناهجویان عنوان کرد.

همزمان با این تحولات، مسلمانان لهستان از دیروز کمک‌های بشردوستانه خود را به پناهجویان گرفتار در مرز این کشور و بلاروس رسانده اند.

«ماژیچ شزنوویچ»، رهبر جامعه مسلمانان لهستان در شرق این کشور کمک‌های خودجوش و مردمی را به پناهجویان گرفتار در مرز و همچنین به سربازان و سایر افراد مستقر در منطقه مرزی رسانده است.

به گفته رهبر جامعه مسلمانان لهستان، هویت مسلمان در کمک به مهاجران در درجه دوم اهمیت قرار دارد و ما قرار است به همه کسانی که وارد مرز لهستان شده‌اند، کمک کنیم، چون همگی انسان هستند.

طی روزهای گذشته، کشورهای درگیر با بحران مهاجرت به اروپا، یعنی لیتوانی، لهستان، لتونی و اوکراین ضمن انتقادات تند از رویه اتحادیه اروپا و ناتو در نحوه مقابله با این بحران انتقاد کرده‌اند.

در همین راستا پیشتر جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس‌هایی جداگانه با وزرای خارجه لهستان و لیتوانی در خصوص بحران پناهجویان حاضر در مرزهای این کشورها با بلاروس گفتگو و رایزنی کرده بود.

بروکسل دولت مینسک را متهم کرده که از هزاران مهاجر غیرقانونی به عنوان ابزار جنگ ترکیبی (هیبریدی) استفاده می کند و از طریق خطوط هوایی آنها را به بلاروس منتقل و سپس راهی مرز لهستان، لیتوانی و لتونی می کند تا از آنجا راهی اروپای غربی شوند.

مینسک اتهامات فوق را به شدت رد و اعلام کرده است که به خاطر تحریم های اعمال شده علیه بلاروس، توانایی مدیریت پناهجویان را ندارد.

کد خبر 5353575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha