۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۴۹

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه:

ایجاد اتاق فکر از طلاب فرهنگی حائز اهمیت است

ایجاد اتاق فکر از طلاب فرهنگی حائز اهمیت است

اولین جلسه هم اندیشی مدیران فرهنگی حوزه های علمیه قم و حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، به منظور بررسی اثربخشی برنامه های فرهنگی دینی کارکنان، خانواده ها و تبادل تجارب برنامه های فرهنگی حوزه های علمیه قم و حوزه نمایندگی ولی فقیه جلسه هم اندیشی برگزار شد.

در این جلسه حجت اسلام ملانوری، روستا آزاد، علائیان و شاهمرادیان حضور داشتند. در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین شاهمرادیان معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی ضمن تقدیر و تشکر از اعضاء جلسه اظهار داشت؛ رویکرد و رویه جدید حوزه نمایندگی ولی فقیه استفاده از پتانسیل و توان فکری و تجارب حوزه و استفاده از سرمایه انسانی آن در امور فرهنگی و وزارتخانه است.

وی افزود: در این فرایند تصمیم داریم در ذیل برنامه های سبک زندگی اسلامی نظیر عفاف و حجاب، برنامه های فرهنگ خانواده همکاران نظیر جشن تکلیف، ارتقاء برنامه های دینی آموزشی از تجارب حوزه های علمیه بهره مند شویم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علائیان معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه قم ضمن ابراز خرسندی از همکاری در برنامه های فرهنگی، نوآوری و علاقمندی در اجرای برنامه های فرهنگی را مهم شمرد و در دست گرفتن اجرای برنامه های فرهنگی به زیرگروه ها را در اجرای برنامه ها بسیار سودمند دانست و اظهار داشت: ایجاد اتاق فکر از طلبه های فرهنگی و افراد خوش ذوق و علاقمند و برون سازی به این افراد بهترین راهکار در اجرای برنامه های فرهنگی است.

وی افزود: در حال حاضر این مرکز برنامه های نظیر جشن تکلیف فرزندان را با همکاری آستان قدس رضوی برگزار می کند و سپردن امور به گروه های فرهنگی تعریف شده یکی از بهترین گزینه ها در اجرای برنامه های فرهنگی می باشد.

در ادامه آقای روستا آزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم یادآور شد: دفتر تبلیغات با در اختیار داشتن ۱۲۰ هیات علمی پژوهشی، می تواند در زمینه پژوهشی و تحقیقاتی کمک کند و تعیین پژوهشگاه فقه و حقوق، برگزاری همایش های مشترک در این حوزه از دیگر اقداماتی است که می توان اجرا کرد. روستا آزاد پیوست نگاری طرح ها و پروژه ها را بسیار با اهمیت دانست و زمینه ی ساز بسیار مطلوب جهت همکاری مشترک عنوان نمود.

وی وجود نیروهای با انگیزه و علاقه‌مند در حوزه ی خانواده و عفاف و حجاب را از مزیت های این حوزه دانست که توانایی برگزاری برنامه های آموزشی را برای مناسبت های مختلف نظیر جشن تکلیف فرزندان میتواند کمک کنند. حجت الاسلام و المسلمین ملانوری آموزشهای مهارت افزایی فرزندان همکار بخش کشاورزی، آموزش روحانیون وزارتخانه، دراختیار قرار دادن کتب و مقالات مرتبط بصورت چاپی در فضای مجازی از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد.

کد خبر 5354008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha