۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۹:۴۵

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز:

آلاینده‌ها در البرز رو به افزایش است/ مسئولان چاره‌ای بیندیشند

آلاینده‌ها در البرز رو به افزایش است/ مسئولان چاره‌ای بیندیشند

البرز - مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه آلاینده‌ها در استان رو به افزایش است، گفت: مسئولان برای رفع این معضل چاره‌ای بیندیشند.

محمدرضا فلاح نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فرمانداران و رؤسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان‌های استان، مدیران کل و رؤسای دستگاه‌های اجرایی استان و شهرداران تدابیر لازم را در خصوص پیشگیری آلودگی هوای حاکم در استان البرز اتخاذ کنند.

وی با اشاره به افزایش آلاینده‌ها و آلودگی هوای البرز بیان کرد: بر این اساس جهت وزش باد و نیز وارونگی در سطوح پایینی جو، افزایش آلاینده‌ها را تا قبل از ورود سامانه بارشی بعدی در استان خواهیم داشت که کیفیت هوا را در سطح ناسالم برای گروه‌های حساس در روزهای جمعه و شنبه در بعضی ساعات هوای ناسالم برای همه گروه‌ها مورد انتظار می‌باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز تصریح کرد: همچنین افزایش آلاینده‌ها از نوع غبار محلی از عصر پنجشنبه ٢۷ آبان تا یکشنبه ٣٠ آبان در استان البرز ادامه دارد.

وی با اشاره به کاهش کیفیت هوا در سطح ناسالم برای گروه‌های حساس، خاطرنشان کرد: اوج آلودگی‌ها در روزهای جمعه و شنبه برای تمام گروه‌ها است.

فلاح نژاد گفت: بر این اساس از انجام هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، خودداری شود.

وی اظهار کرد: افراد آسیب‌پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از حضور بلند مدت در فضای باز و سطح شهر خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بیان کرد: بر این اساس اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، شهرستان و شهرداران و… ضمن آگاهی از وضعیت جوی اعلام شده، آمادگی لازم را به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز از جمله اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی و غیره… به ویژه در مناطق اثر به عمل آورند.

وی متذکر شد: همچنین همکاری با نیروهای محیط زیست، امدادی، درمانی و راهور در این خصوص در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 5354756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha