۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۵۳

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خبر داد؛

کمبود آب و فرونشست زمین دو چالش اصلی قزوین

کمبود آب و فرونشست زمین دو چالش اصلی قزوین

قزوین - نماینده ولی فقیه در استان قزوین آب و فرونشست قزوین را دو چالش اصلی استان قزوین دانست.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای اداری استان قزوین که صبح پنجشنبه به مناسبت هفته بسیج در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: ما امیدواریم با اتحاد بتوانیم مشکلات معیشت مردم را برطرف کرده و در فرهنگ و کرامت انسانی قدم‌های خوبی برداشته و با جدیت بیشتری پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن اشاره به چهار رکن مسئولیتی در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه اذعان کرد: مالیات را از مردم دریافت کرده و ساماندهی داشته باشید چه بسا کسانی که در این حوزه متخصص اند راه گریز را هم می‌دانند و در نتیجه این امر سبب می‌شود فشار مالی بر دوش برخی سنگینی کند پس به سراغ مالیات بروید و حتی در این مسیر با کسانی که خسارت مالی تولید کرده و بدهی کلان را به دولت و بانک‌ها ایجاد کرده‌اند برخورد کنید.

وی با بیان اینکه دومین رسالت مسئولین جنگ با دشمنان مردم است و در این حوزه لازم است مردم احساس امنیت کنند، تاکید کرد: تحقق امنیت اولین شرط مملکت دینی است زیرا هرچیز دیگر در سایه امنیت قرار می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه سبک زندگی، معیشت و فرهنگ باید اصلاح شود عنوان کرد: اصلاح امور یعنی تمام زیر مجموعه‌ها از جمله عدالت، امر به معروف و نهی از منکر، مسائل مربوط به معیشت، جلوگیری و بستن درهای فاسد باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: چهارمین رکن مسئولیتی توجه به عمران و آبادانی است و مسائلی نظیر مسکن، راه، به ویژه مسئله آب مهمترین ارکان عمران و ابادانی هستند که در این امر پیشگیری از آسیب‌های تهدید کننده باید اجرایی شود.

این مسئول مسئله فرونشست دشت قزوین و آب را دو چالش اصلی قزوین دانسته و تصریح کرد: دشت قزوین چند سانتیمتر فرونشست دارد که این امر امنیت زیر بنایی را با مشکل روبرو می‌کند و بهتر است پیش از وقوع حادثه به آن رسیدگی شود.

وی افزود: مسئله کمبود آب بایدبررسی شود خطرات پیش رو را باید دید و بجای تکثیر چاه‌های آب باید سبک مصرف را تغییر داد.

امام جمعه استان قزوین در پایان با اشاره به اینکه مسئول باید عمر خود را به بندگی بگذراند گفت: تعبیر ما از حکم مسئولیتی بندگی خداوند است با توجه به اینکه مردم عالم درحال بندگی هستند اما مسئله اصلی بندگی، بندگی خدا است چرا که فرق ما با مشرکین در همین مسئله است.

کد خبر 5354830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha