۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۲۶

رئیس کل دادگستری اردبیل:

مسئولان به جای جلسه کار عملیاتی انجام دهند

مسئولان به جای جلسه کار عملیاتی انجام دهند

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مسئولان استان اردبیل به جای تشکیل جلسه و نوشتن مصوبات متعدد بهتر است به صورت عملیاتی در حل مشکلات مردم در چارچوب قانون عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو عصر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: بعد از برگزاری انتخابات تا تشکیل دولت سیزدهم بسیاری از ادارات و سازمان‌ها در استان اردبیل در حالت بلاتکلیف و نیمه‌تعطیل بودند چرا که مسئولان و مدیران برخی دستگاه‌ها و ادارات حاضر به پاسخگویی به مطالبات و خواسته‌های مردم نبودند.

وی با انتقاد شدید از برخی مدیران استانی که همچنان گرفتار حاشیه‌ها و مسائل سیاسی و جناحی هستند، تصریح کرد: ما حق نداریم وقت خدمتگزاری را صرف مسائل حاشیه‌ای کنیم بلکه شایسته است هر مدیر در حوزه تخصصی خود به وظیفه قانونی خود عمل کرده و با پرهیز از جلسات متعدد بی‌نتیجه و مصوبات تکراری در میدان عمل کار و تلاش را سرلوحه کار خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ما از بخش خصوصی در چارچوب قانون و در ایجاد فرصت‌های اشتغال و تولید حمایت می‌کنیم ولی به هیچ وجه قانون و مصوب را فدای برخی مصلحت‌اندیشی‌ها نخواهیم کرد.

حجت‌الاسلام کثیرلو افزود: باید اصل صریح قانون مورد توجه قرار گرفته و به هیچ وجه مصوباتی که خلاف صریح قانون باشد، مورد حمایت دستگاه قضا نخواهد بود و ما به عنوان مدعی‌العموم می‌توانیم در حوزه‌هایی که قانون رعایت نشده و مردم گرفتار مشکلات شده‌اند، ورود پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هیچ مصلحتی در مقابل قانون پذیرفتنی نیست چرا که مقام معظم رهبری نیز بارها بر اجرای دقیق قانون تاکید کرده و همواره مسئولان و مدیران را به تسهیل‌گری امور در چارچوب قانون فرا خواندند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اضافه کرد: برای ما بخش خصوصی با دولتی در حل مشکلات و نارسایی‌ها و اجرای دقیق قانون تفاوتی نمی‌کند و انتظار می‌رود برخی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی به صورت ملی و با اصلاح برخی از قوانین رفع شده و ما بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

باید اجازه نداد واحد تولیدی به تعطیلی کشیده شود

وی رسیدگی به شکایات و اخطاریه‌های زیست محیطی را در مراجع قضائی برای ارتقا سلامت محیط زیست یادآور شد و بیان کرد: ما در محدوده و ضوابط قانونی اجازه نمی‌دهیم تا هیچ تولیدکننده و فعال اقتصادی بخواهد مشکلی را در مسیر زیست محیطی و سلامت مردم به وجود آورد.

حجت‌الاسلام کثیرلو در ادامه سخنان خود اظهار کرد: قطعاً حمایت از بخش خصوصی در چارچوب قانون خواهد بود و تصمیماتی که گرفته می‌شود باید به صورت دقیق عملیاتی شده و با پرهیز از برگزاری جلسات مکرر بتوانیم در میدان عمل مشکلات مردم را حل کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه در گذشته در جلسات حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان مصوباتی را شاهد هستیم که مغایر قانون بوده و هیچ مرجع قانونی ندارد که قطعاً در دوره جدید فعالیت مجموعه قضائی از تصمیم‌گیری‌های عجول که مانعی در مسیر تولید خواهد بود، جلوگیری خواهد شد.

حجت‌الاسلام کثیرلو گفت: ما در سخنرانی و صحبت کردن مدعی اصلاح امور و فرآیندها نیستیم بلکه در عمل باید به کمک و پشتیبانی واحدهای تولیدی در چارچوب مقررات و قوانین برویم و اجازه ندهیم واحد تولیدی به تعطیلی کشیده شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: هر چند مقدمات کار برای راه‌اندازی اداره ورشکستگی در استان اردبیل مهیا شده اما ما دوست نداریم این مجموعه در اردبیل راه‌اندازی شود چرا که اردبیل استان صنعتی نیست و مشکلات واحدهای صنعتی نیز در حد گسترده و وسیع نمی‌باشد.

کد خبر 5355028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha