۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۰۳

استاندار خوزستان:

خوزستان باید از فعالیت پتروشیمی‌هایش بهره‌مند شود

خوزستان باید از فعالیت پتروشیمی‌هایش بهره‌مند شود

ماهشهر- استاندار خوزستان با اشاره به اینکه پتروشیمی‌ها یک نقطه بزرگ و کلیدی در سطح کشور هستند، گفت: خوزستان باید در راستای رشد فعالیت‌های اقتصادی از فعالیت پتروشیمی‌هایش بهره مند شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جلسه جمع‌بندی بازدید از شهرستان ماهشهر اظهار کرد: استان خوزستان ظرفیت‌های بسیار متنوع و گسترده‌ای دارد و باید از آنها در راستای رشد و توسعه خوزستان و کشور بهره‌مند شویم؛ توسعه خوزستان و کشور نیز باید در کنار هم و متوازن جلو برود.

وی افزود: از این ظرفیت‌ها باید در راستای رشد فعالیت‌های اقتصادی استان بهره‌مند شویم؛ یکی از این ظرفیت‌ها صنایع نفت و گاز و به طور خاص در این منطقه پتروشیمی‌هاست که از دیرباز در خوزستان شروع شده و توسعه پیدا کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه پتروشیمی‌ها یک نقطه بزرگ و کلیدی در سطح کشور هستند، تصریح کرد: پتروشیمی‌ها طبق گزارش قابلیت رشد بیشتر را هم دارند؛ بنابراین ما می‌توانیم فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی‌ها و همچنین توسعه صنایع پایین دست آنها و تکمیل این زنجیره را در استان خوزستان به ویژه شهرستان ماهشهر دنبال کنیم.

خلیلیان یادآور شد: طبیعتاً رشد اقتصادی باید با توسعه عدالت و کاهش نرخ فقر و بیکاری به خصوص در منطقه بندر امام و ماهشهر همراه باشد؛ همچنین باید یک توازنی میان توسعه پتروشیمی‌ها، صنایع پایین دست، حفظ و توسعه تولید، ارزآوری و در عین حال توسعه منطقه‌ای، کاهش نرخ بیکاری و افزایش رفاه مردم همراه با حفظ محیط زیست داشته باشیم تا به یک توسعه پایدار در منطقه منجر شود.

کد خبر 5355101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha