۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۰۶

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان:

بلوار «راوندی» بیشترین تصادفات منجر به فوت در کاشان را دارد

بلوار «راوندی» بیشترین تصادفات منجر به فوت در کاشان را دارد

کاشان - فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: بیشترین تصادفات منجر به فوت کاشان در بلوار راوندی رخ داده است.

سرهنگ حسین بساطی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات پلیس برای پیشگیری از حوادث نهادینه کردن آموزش و فرهنگ شهروندی بین شهروندان است، اظهار داشت: کودکان بهترین جامعه هدف برای این منظور است و از این رو برنامه‌های مستمر و پایداری با همکاری دیگر سازمان‌ها از جمله شهرداری برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

وی برگزاری جشنواره ترافیکی «رو به راه» را از جمله این برنامه‌ها دانست و ابراز داشت: از جمله اهداف برگزاری این جشنواره کاهش تصادفات، اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان، تقویت نقش خانواده در مباحث ترافیکی و غیره است.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه ۷۱ درصد تصادفات رانندگی کاشانی‌ها در ساعات بعد از ظهر رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: همچنین در طول ساعات قبل از ظهر با ۲۲ درصد و ساعات صبح با ۷ درصد کمترین تصادفات در این زمان اتفاق می‌افتد.

۱۵ هزار تماس شهروندان کاشانی با پلیس در ارتباط با موضوعات ترافیکی از ابتدای سال تاکنون

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۱۵ هزار تماس تلفنی با پلیس کاشان در مورد مباحث ترافیکی انجام گرفته است، تاکید کرد: اولویت اول تماس‌ها در کاشان در مورد مباحث ترافیکی است.

سرهنگ بساطی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات در کاشان مربوط به موتورسیکلت، اتومبیل‌های شخصی و عابر پیاده است، افزود: بیشترین تصادفات منجر به فوت در کاشان در بلوار قطب راوندی رخ می‌دهد و بلوار امام رضا (ع) نیز از دیگر محورهای شهری است که تصادفات منجر به فوت در آن اتفاق می‌افتد.

لزوم رعایت اصول ترافیکی در محور امیرکبیر

وی عدم استفاده از وسایل هشدار دهنده، عدم نصب کافی عوامل کاهنده سرعت و تاریکی برخی از مسیرهای این معابر را از جمله دلایل تصادفات منجر به فوت در این محورها دانست و تاکید کرد: متأسفانه در محور امیرکبیر اصول ترافیکی توسط برخی رانندگان به خوبی رعایت نمی‌شود و این موضوع نیز بر افزایش تصادفات در آن محور مؤثر بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان برطرف نمودن ۲۴ نقطه حادثه خیز در کاشان را یک موضوع مهم برای کاهش تصادفات منجر به مرگ دانست و یادآور شد: احداث شهرک ترافیکی، رعایت اصول مهندسی ترافیک، رعایت تنظیم ساعات سفرهای درون و برون شهری و همچنین تقویت روحیه گذشت در بین شهروندان می‌تواند در کاهش سوانح و تصادفات رانندگی و ترافیکی مؤثر باشد.

کد خبر 5355932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      0 0
      سلام و خداقوت به نیروی انتظامی کاشان که هر روز صبح با دیدنشان در میادین امنیت و آرامش می گیریم. در پناه حق و عنایات مولا علی باشید