۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۵۵

فرماندار اردستان:

مهمترین مانع توسعه یافتگی اردستان کمبود جمعیت است

مهمترین مانع توسعه یافتگی اردستان کمبود جمعیت است

اردستان- فرماندار اردستان گفت: مهمترین مانع توسعه یافتگی در شهرستان اردستان کمبود جمعیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا تأملی پیش از ظهر شنبه در نشست بررسی وضعیت فرهنگی شهرستان اردستان که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار شد، اظهار داشت: اردستان در استان اصفهان از لحاظ وسعت دومین شهر استان و دارای هفت دهستان است که از این میان ۶ دهستان کمتر توسعه یافته و محروم محسوب می‌شود.

وی افزود: مقایسه دو عامل وسعت و جمعیت شهرستان اردستان نشان می‌دهد که مهم‌ترین مانع توسعه یافتگی این شهرستان کمبود جمعیت است چراکه در حال حاضر مهمترین عامل توزیع درآمد و امکانات در سطح کشور، جمعیت است.

فرماندار اردستان تاکید کرد: به نظر می‌رسد یک‌بار برای همیشه باید به نقش مؤثر جمعیت در توزیع منابع و امکانات پایان داد و دیگر عوامل را نیز دخالت داد، در غیر این صورت ما شاهد کاهش جمعیت در شهرستان‌هایی همچون اردستان خواهیم بود.

تأملی خاطرنشان کرد: حدود ۱۹ درصد جمعیت این شهرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند و سالمندترین شهر استان اصفهان است.

تأملی تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ تشکل هنری، فرهنگی، قرآنی و سمن‌های جوانان در حال حاضر در این شهرستان فعال هستند.

وی یادآور شد: هرساله از محل اعتبارات ماده ۱۸۰، عدد قابل توجهی معادل یا بیش از سهم تملک دارایی استان به اردستان اختصاص پیدا می‌کند که تقریباً ۸۰ درصد از شاخص‌هایی که از ۱۸۰ بهره‌مند می‌شویم به کمبود زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان برمی‌گردد.

فرماندار اردستان تاکید کرد: فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی در شهرستان‌هایی همچون اردستان که مناطق با استعدادی هستند، بسیارند اما به دلیل کمبود امکانات و زیرساخت‌ها افراد کمتری از این‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: تاریخچه قدیمی شهرستان نشان می‌دهد که پدیده شوم مهاجرت روز به روز از جمعیت و نیروی انسانی این شهرستان کاسته و امروزه تنها چیزی که می‌تواند عامل توسعه یافتگی شود، نیروی انسانی نخبه و با استعداد است.

پیشنهاد تأسیس بنیاد آرا و اندیشه‌های شهید مدرس به مرکزیت اردستان

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته، پیشنهادی به ریاست وقت مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد مبنی بر اینکه مجموعه‌ای به نام بنیاد آرا و اندیشه‌های شهید مدرس در کشور تأسیس کنیم و دبیرخانه این مرکز در شهرستان اردستان تأسیس شود.

تأملی یادآور شد: در این حوزه مجلس شورای اسلامی می‌تواند در راستای تبیین شخصیت شهید مدرس حرکت مؤثر ایجاد کند.

کد خبر 5356223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha