۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۱۰

استاندار اردبیل:

نگاه امنیتی به مرزها مانع توسعه شده است

نگاه امنیتی به مرزها مانع توسعه شده است

گرمی - استاندار اردبیل گفت: نگاه صرف امنیتی به مرزها در استان اردبیل مانع توسعه این مناطق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی بعد از ظهر شنبه در دیدار با مردم گرمی در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: در ۵۰ روز خدمت در استان اردبیل به این موضوع تاکید کرده ام که در گذر از مشکلات، نارسایی‌ها و گرفتاری‌ها باید مسائل و موضوعات اختلاف افکن و ضد اتحاد را کنار گذاشته و با همگرایی بیشتر در پیگیری مطالبات مردم تلاش کنیم.

وی درد مشترک مردم این استان را درد محرومیت دانست و خاطرنشان کرد: آنچه که خواب خوش را از چشم ما ربوده است فقر و شرمندگی خانواده‌ها و پدران و مادران در برابر فرزندانشان است که به معنای واقعی شرایط موجود زیبنده استان اردبیل نیست.

استاندار اردبیل بیان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا زندگی عزتمندانه برای نسل‌های آینده مهیا کرده و مراقب و مواظبت بیشتری را از سرمایه‌ها و منابع داشته باشیم تا مردم بتوانند از ثمره و نتیجه اقدامات و فعالیت‌های مؤثر بهره مند شوند.

عاملی افزود: ما اگر امروز کاستی‌هایی را مشاهده می‌کنیم نتیجه خطاها و قصور گذشته است و در شرایط کنونی همه قوا و مسئولان پای کار آمدند تا با تلاش مؤثر گره گشای مشکلات مردم باشند.

وی ادامه داد: به جای آنکه در استان از منافع مرزی بودن استفاده کنیم صرف نگاه امنیتی به مناطق مرزی راه را به خطا رفتیم در حالی که باید از منافع اقتصادی، صادرات و واردات و تجارت مناسب در راستای بهبود زندگی مردم استفاده کنیم.

رئیس شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: چگونه است که در آستارا از مزیت مرزی بودن در راستای اشتغال و کارآفرینی مردم استفاده می‌شود اما در این استان با تنگ نظری و نگاه نادرست حتی سعی می‌کنیم تا مرزنشینان را نیز از این منطقه فراری دهیم.

عاملی گفت: با تغییر دیدگاه و نگرش‌ها باید گشایش خاصی در معیشت مردم رقم بخورد تا زندگی همراه با عزت و کرامت برای آحاد مردم و جوانان مهیا شود.

وی افزود: گرمی به شدت نیازمند توسعه اقتصادی است که در ابعاد کشاورزی، صنعتی و گردشگری می‌تواند بهترین شرایط را در مسیر تحول داشته باشد به شرط آنکه با مردم صادق باشیم و آنچه که در این شهرستان امکان تحقق آن وجود دارد پیگیری و عملیاتی کنیم.

استاندار اردبیل از فرماندار شهرستان گرمی خواست؛ چهار تا پنج اولویت تحولی و توسعه‌ای گرمی را با صاحبنظران اقتصادی و توسعه منطقه در میان گذاشته و برنامه جامعی را در این بخش در نظر بگیرند.

عاملی ضرورت تأمین آب شرب گرمی را از سد عمارت یادآور شد و بیان کرد: در سفر رئیس جمهور برای آبگیری سد عمارت منابع خوبی در نظر گرفته شده است.

وی گشایش اقتصادی گرمی را منوط به استفاده از ظرفیت بازارچه‌های مرزی و توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری اعلام و اظهار کرد: جوانان منطقه نیز به عنوان مطالبه گران حقیقی باید این مسائل و موضوعات را پیگیری کرده و به دور از اقدامات نمایشی سعی کنند تا گرفتاری‌ها و مشکلات مردم یکی پس از دیگری برطرف شود.

کد خبر 5356499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha