۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۸:۱۶

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد؛

نگران بازگشایی مدارس هستم/ ارائه گزارش به ستاد ملی کرونا

نگران بازگشایی مدارس هستم/ ارائه گزارش به ستاد ملی کرونا

معاون بهداشت وزارت بهداشت، نسبت به بازگشایی مدارس و احتمال اوج گرفتن بیماری کرونا، ابراز نگرانی کرد و گفت: این نگرانی، دیدگاه شخصی بنده است.

کمال حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعلام سرپرست وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حضور الزامی دانش آموزان مقاطع ابتدایی و دوره اول متوسطه در کلاس‌های درس، اظهار داشت: اگر بنا است این پروتکل‌ها رعایت نشود و همه دستگاه‌ها پای کار نیایند، نمی‌توان امیدوار بود شرایط کرونایی کشور بهتر شود.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های من، بحث بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها است. اگر واقعاً نظارت نکنیم و دستورالعمل‌ها را جدی نگیریم، هر آن ممکن است شرایط بدی را تجربه کنیم.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: الان شرایط کرونایی کشور بسیار خوب است و اگر با اهمال کاری این شرایط را از دست بدهیم، شیرینی این لحظات را مجدداً با افزایش آمار کرونا به کام خودمان تلخ خواهیم کرد.

حیدری ادامه داد: باید یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم و از همین رو، سعی کنیم دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها را رعایت کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که آیا نگرانی و دغدغه خود را در ستاد ملی کرونا مطرح کرده‌اید و بازخورد آنچه بوده است، گفت: ما در همه جلسات ستاد ملی کرونا، یکی از وظایفی که داریم، طرح مباحث پیشگیری و احتمالات است و همچنین ارائه راهبردهایی است که در کمیته علمی کشوری مقابله با کووید ۱۹ بازگو می‌شود. بنابراین، به صراحت گزارش این نگرانی را به ستاد ملی کرونا ارائه داده‌ایم.

حیدری مسئولیت رعایت پروتکل‌ها در مدارس را مسئول آموزشگاه دانست و افزود: کلاس‌ها باید با حداقل ظرفیت و رعایت پروتکل‌ها اعم از تهویه، ماسک و…، تشکیل شود.

وی گفت: وظیفه اصلی رعایت پروتکل‌ها با وزارت آموزش و پرورش است، ما هم نظارت عالی داریم و اگر تخلفی صورت بگیرد، برخورد خواهد شد.

حیدری تاکید کرد: مدارس باید با اطلاع رسانی به بازرسان بهداشتی ما نسبت به حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس اقدام کنند.

کد خبر 5356712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ايراني IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      10 1
      هنوز هم دراين مورد (‌كرونا) مسئولين باهم هماهنگ نيستن ، جون مردم و بچه هاي مردم بخطر بيافته اشكالي نداره؟البته مردم خودشون بايد عاقل باشن.
    • سلام IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      7 0
      ممنون بابت نگرانیتون امیدوارم آموزش و پرورش هم سرعقل بیاد به خدا بچه هارو هر کار کنی در خوشبینانه ترین حالت یه ماسک تا پایین بینی می زنند و تازه تهویه هوا در صورت باز کردن پنجره ها تازه بچه ها بیشتر در معرض الودگی هوا می باشند و سرماخوردگی و بیماریهای مختلف می گیرند که به خدا خانوادها واقعا نگران من
    • مهدی IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      3 0
      بهتره یه کاری کنید.نوشدارو بعد مرگ سهراب چه فایده ای داره؟خدا نکنه
    • مهدی IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      3 0
      لطفا فکری به حال مدارس کنید اگر کاملا بازگشایی شود خطرناک میشود بچه ها را قاطی سیاست خودتان نکنید ما میفهمیم که قدرت اول منطقه کرونا را مهار کرده است اما از این گزینه(بازگشایی مدارس) دست بر دارید
    • علی IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      8 0
      همین دیروز رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرده موج های جدید و سهمگین کرونا حتی در کشورهایی با صد در صد آمار واکسیناسیون در سراسر اروپا شروع شده اونوقت انتظار دارید ما به الزام چهار تا مسئول آموزش و پرورش تن بدیم؟ هیچکس نمی تونه والدین رو مجبور کنه دستی دستی با جان فرزندانشان
    • IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      2 0
      خدا بزن شما رو بچه ها تمام مریض شدن ببندین این مدرسه ها رو جهنم مدرسه از جون بچه ها مهم تر نیست که
    • RO ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      2 1
      یعنی ای کشور هیچ مشکلی ندارد فقط گیردادی. به مدرسه امسال فقط مردم دارن واکسن میزنن تا ایمنی کامل ی سال زمان لازم هست امسال غیرحضوری والا
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      1 0
      کدام مدرسه میتواند پروتکل ها رو رعایت کند لطفا کمی ده واقع بین باشید حال که درصد کمی از مرگ و میر که به قولی کم شده شما بااین باز گشایی این آتش خاموش رو دوباره شعله ور میکنید به قولی چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی در مورد بازگشایی مدارس تجدید نظر کنید اگر جان مردم براتون اهمیتی دارد
    • احمد IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      1 0
      چه اصراری به بازگشایی دارید، من دانش آموز هستم، هم خودم مخالف بازگشایی هستم هم خانواده ام، همکلاسی های من رفتند مدرسه همشون مریض شدند دو نفر تب و سرفه شدید گرفتند، یکی از بچه ها کرونا گرفت، معلم زبان کرونا گرفت، معلم ریاضی مریض شد و.... ، اگه تا آخر امسال آنلاین باشه چیزی ازتون کم میشه.