۱ آذر ۱۴۰۰، ۹:۳۸

کارگردان «نان گزیده‌ها»:

«نان گزیده‌ها» داستان یک مبارزه است

«نان گزیده‌ها» داستان یک مبارزه است

اراک - کارگردان «نان گزیده‌ها» گفت: این مستند صرفا یک فیلم نیست بلکه داستان یک مبارزه و الگویی برای مطالبه گری است.

به گزارش خبرنگار مهر، مستند «نان گزیده‌ها ۲» شب گذشته با حضور جمعی از کارگران، دانشجویان، طلاب، اصحاب رسانه و مسئولان در فرهنگسرای شهر اراک اکران شد.

محمدرضا حاج محمدحسینی نویسنده و کارگردان این مستند در این مراسم عنوان کرد: تشکر می‌کنم از حضور کسانی که در مدت ۳ سال گذشته که مشغول تولید فیلم بودیم یار و همراه ما بودند. اگر در تولید نان گزیده‌ها یک، ۱۰ نفر کمک کردند در نان گزیده‌های ۲، ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر درگیر بودند تا این اتفاق رقم بخورد.

وی ادامه داد: ابتدا کارگران پرچم این مطالبه گری را بالا بردند و در ادامه نخبگان حمایت کردند و اساتید دانشگاه، فعالان دانشجویی، اهالی رسانه، اساتید حوزه و طلاب در کنار کارگران و مسئله شهر و استانشان قرار گرفتند. اگر این جمع کنار هم نبودند شاید الآن هپکویی وجود نداشت و به جای کارخانه فعلی شاهد شهربازی یا مجتمع مسکونی بودیم.

حاج محمد حسینی بیان کرد: اراک زخم خورده مسائل مختلفی است، من به عنوان یک هنرمند وقتی صدای تظلم خواهی کارگران شهرم را شنیدم رسالت خودم دانستم که در میدان حضور پیدا کنم و صدای جامعه کارگری باشم.

وی گفت: نان گزیده‌های ۲ فقط یک فیلم نیست بلکه یک الگو و روش مطالبه گری است. مطالبه گری که در آن به کسی توهین نکردیم، شیشه‌ای را نشکستیم و به کسی تهمت نزدیم. ما دنبال حل مسئله بودیم و خدا را شکر تا حدودی حاصل شد.

این مستندساز تأکید کرد: این جریان مطالبه گری اگر ادامه داشته باشد درمان دردهای شهر و استان ما خواهد بود با این روش نه تنها در استان بلکه در کشور هم می‌توانیم مسائل بزرگی را حل کنیم.

حاج محمد حسینی در خصوص روند اکران این مستند، عنوان کرد: اکران‌های تخصصی را در جمع دانشجویان، حوزویان و نهادهای مختلف خواهیم داشت و مطالبه گری خود را ادامه می‌دهیم و نه فقط مسئله هپکو بلکه مسائل دیگری مثل آلودگی هوا را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: جریان‌های مطالبه‌گری نه تنها مانع فعالیت مسئولان نیست بلکه تسهیل‌گر مسئولیتهای این دوستان است اگر شهردار یا استانداری انتخاب می‌شود جریان‌های مطالبه گر به آنها کمک می‌کند مسائل شهر زودتر حل شود.

این کارگردان تآکید کرد: به مسئولان توصیه می‌کنم به جای اینکه جریان‌های اجتماعی را در مقابل خود ببینید آنها را در کنار خود و به عنوان بازوان قدرتمند خود ببینید و از این ظرفیت برای حل مشکلات استفاده کنند.

کد خبر 5357698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha