۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۵

مدیرحوزه‌های علمیه برادران استان سمنان:

«هنر» زبان گویای جامعه است/ فضای مجازی نیازمند محتوای فاخر

«هنر» زبان گویای جامعه است/ فضای مجازی نیازمند محتوای فاخر

سمنان- مدیرحوزه‌های علمیه برادران استان سمنان، هنر را زبان گویای جامعه دانست و گفت: برگزاری جشنواره رنگ‌ها و نیرنگ‌ها برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان کاری ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد حسن رستمیان صبح سه شنبه در نشست خبری جشنواره هنری و فرهنگی رنگ‌ها و نیرنگ‌ها که به میزبانی فرهنگ سرای کومش سمنان برگزار شد با بیان اینکه جوانان محور گام دوم انقلاب اسلامی، مد نظر رهبر معظم انقلاب هستند، تاکید کرد: همانطور که معظم‌له تاکید کردند که جوانان ما باید به تعالی برسند تا بتوانند قضایا را برای خودشان تجزیه و تحلیل کنند، مسئولان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر نیز باید به کمک این نسل بیایند.

وی با بیان اینکه در فضایی که دشمنان همه نوع هجمه‌هایی را به صورت ساماندهی شده علیه ذهن جوانان ما به وجود می‌آورد باید به نقطه‌ای برسیم که جوان ما بتواند آگاهانه و درست مسائل را تجزیه تحلیل کند، افزود: کرونا شرایطی را پدید آورد که اگر کسانی با فضای مجازی چندان هم آشنا نبودند امروز در آن حضور داشته باشند و حتی دانش آموزان که حضورشان در این فضا قدری کنترل شده تر بود و بعضاً حتی حضور نداشتند، به واسطه تحصیل از راه دور مجبور به دستگیری تلفن همراه هوشمند شدند در نتیجه تمام این عوامل دست به دست هم می‌دهد تا اهمیت فضای مجازی بیش از گذشته تجلی یابد.

ضرورت تداوم جشنواره‌ها

مدیر حوزه علمیه برادران استان سمنان با اشاره به اینکه تولید محتوای فاخر نیاز فضای مجازی است، تاکید داشت: جشنواره رنگ‌ها و نیرنگ‌ها به مثابه حرکت خوب فرهنگی به همین دلیل برگزار می‌شود تا بتوانیم جوانان را نسبت به مسائل حوزه فضای مجازی و فرهنگی آگاه سازیم امروز باید گفت زبان گویای جامعه هنر است و این جشنواره با استفاده از همین زبان سعی دارد تا آموزه‌های فرهنگی را به نسل جوان جامعه انتقال دهد.

رستمیان با بیان اینکه امروز زبان هنر آنچنان گیرا و گویا است که در تمام دنیا و با تمام ادیان، رنگ‌ها قومیت‌ها و… قابل درک است، بیان داشت: نکته مهمی که درباره این جشنواره باید گفت این است که تداوم این رویدادها اهمیت دارد یعنی نباید صرفاً تلاشمان بر برگزاری سالانه این چنین جشنواره‌هایی باشد بلکه در تمام طول سال باید برنامه‌هایی از این دست را شاهد باشیم که به تولید فیلم کوتاه، نمایش نامه، داستان، کتاب صوتی و… در فضای مجازی می‌پردازد.

وی با بیان اینکه دشمنان تهدیدات خود در فضای مجازی را رها نمی‌کنند در نتیجه ما باید هر روز تلاش کنیم، افزود: ما باید حالت تدافعی را حفظ و حتی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نه تنها میدان را خالی نکنیم بلکه دشمن را بیرون برانیم زیرا تا زمانی که خلاء وجود داشته باشد فضای مجازی عرصه تاخت و تاز دشمنان خواهد بود.

به گزارش مهر، رنگ‌ها و نیرنگ‌ها جشنواره کشوری است که فراخوان آن، زمستان سال گذشته در استان سمنان صادر و قرار بود در بهار امسال به اتمام برسد اما کرونا و انتخابات ریاست جمهوری آن را تاکنون عقب انداخت. قرار است اختتامیه این جشنواره هفته جاری برگزار شود. گفتنی است این جشنواره در حوزه فیلم کوتاه، پادکست، عکس، پوستر، نمایش نامه رادیویی و… برگزار شده است.

کد خبر 5358776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha