وزیر خارجه لبنان:

نیازی به واسطه برای گفتگو با دمشق نداریم

نیازی به واسطه برای گفتگو با دمشق نداریم

وزیر خارجه لبنان به موضع گیری درباره بحران میان بیروت و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، مذاکرات ترسیم دریایی با رژیم صهیونیستی، روابط با سوریه و تصاویر ماهواره ای انفجار بندر بیروت پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان گفت: بیشتر کشورهای حوزه خلیج فارس همچنان روابط خود را با لبنان حفظ کرده اند از جمله عمان و قطر. سفیر لبنان همچنان در امارات است و در عربستان هم کاردار حضور دارد.

وی افزود: روابط لبنان با کشورهای حوزه خلیج فارس به طور کامل قطع نشده است. سوء تفاهمی به وجود آمده است که ما به دنبال حل آن هستیم و این به دیپلماسی نیاز دارد.

وزیر خارجه لبنان به درخواست این کشور از روسیه برای کمک به منظور کاهش فشار کشورها به لبنان اشاره کرد تا اینکه راهکاری برای برون رفت از بحران کنونی پیدا شود.

درباره تصاویر ماهواره ای انفجار بندر بیروت هم گفت: این تصاویر کمکی نمی کند و دستگاه قضایی است که تصمیم گیرنده خواهد بود.

بوحبیب درباره ترسیم مرز دریایی با رژیم صهیونیستی هم تصریح کرد: روسیه در این موضوع دخالتی نمی کند و آمریکا دخیل است که تاکنون هم این مذاکرات ترسیم مرز دریایی با اسرائیل نتیجه ای در بر نداشته است.

درباره روابط با سوریه هم گفت: لبنان نیازی به واسطه برای سخن گفتن با سوری ها ندارد. برق اردن از طریق سوریه عبور می کند و این برای سوریه و لبنان از حیث اقتصادی بسیار مهم است. مشکلی از سوی دولت لبنان درباره اینکه وزیران و مسئولان لبنانی با طرف سوری اگر این به نفع لبنان باشد، گفتگو کنند وجود ندارد.

درباره انتخابات پارلمانی آتی لبنان هم بوحبیب تاکید کرد: انتخابات در بهار برگزار خواهد شد.

کد خبر 5359027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      0 1
      به امید موفقیت لبنان با انتخاباتی که در بهار انجام خواهد شد.