رای الیوم بررسی کرد؛

تداوم اعتراضات در سودان تا نابودی پروژه آمریکایی-اسرائیلی

تداوم اعتراضات در سودان تا نابودی پروژه آمریکایی-اسرائیلی

اعتراضات در سودان با وجود توافق میان البرهان و حمدوک پایان نیافته است و به نظر می رسد که مردم سودان تا نابودی پروژه آمریکایی- اسرائیل و براندازی ژنرالها دست از تظاهرات برنمی دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رای الیوم در مطلبی با اشاره به تحولات سودان و امضای توافق میان عبدالفتاح البرهان رئیس کودتاچیان و عبدالله حمدوک نخست وزیر به قدرت برگشته، آورده است: این توافق بحران کنونی سودان که به علت کودتای ۲۵ اکتبر ایجاد شده و به سیطره ارتش بر قدرت منجر شده است را حل نمی‌کند.

در این گزارش تاکید شده است: توافق معامله توطئه گرانه میان ژنرال البرهان و حمدوک نخست وزیر در راستای پروژه اسرائیلی-آمریکایی در سودان است. به همین دلیل است که بیشتر وزیران در دولت حمدوک روز دوشنبه در اعتراض به آن استعفا کردند و تظاهرات گسترده سودان را یکروز پس از امضای توافق فراگرفت.

رای الیوم می‌نویسد: هرگونه توافقی که هیمنه نظامیان را تثبیت کند و مطابق قانون اساسی نباشد از سوی گروه‌های مدنی به رهبری جنبش ملی تغییر مورد مخالفت قرار دارد. حمدوک از نگاه ائتلاف نیروهای آزادی و تغییر، خائن است و در کنار کودتای نظامی قرار گرفته است.

این رسانه گزارش داد: حمدوک از دولت شایسته سالار سخن می‌گوید مگر سودان سوئد یا سوئیس است؟

رای الیوم با اشاره به اینکه نیروهای ائتلاف آزادی و تغییر که شامل ائتلاف مدنی گسترده از احزاب و گروه‌های سیاسی هستند، منعکس کننده دیدگاه‌های مردم سودان هستند هر توافقی را غیرقانونی و به مثابه خنجری به ملت سودان می‌دانند.

این رسانه در پایان نوشت: اعتراضات در سودان ادامه دار خواهد بود تا دوگانه البرهان و حمیدتی و نیز حمدوک ساقط شوند. اوضاع در سودان تا زمانی که ژنرال‌هایی که ارتش سودان را به مشتی مزدور تبدیل کرده، تظاهرات کنندگان بی گناه را با تیراندازی کشته، هویت سودان را نابود و سودان را وارد پروژه آمریکا و اسرائیل کرده‌اند؛ کنار زده نشود، رنگ ثبات نخواهد دید.

کد خبر 5359076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha