۳ آذر ۱۴۰۰، ۹:۴۹

سخنگوی سازمان آتش نشانی مطرح کرد؛

آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی

آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی

سخنگوی سازمان آتش نشانی از وقوع آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی شش طبقه و نجات بیش از ۵۰ نفر از ساکنین آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: ساعت ۳:۴۳ دقیقه بامداد امروز یک مورد آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در خیابان مصطفی خمینی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی افزود: دو ایستگاه آتش نشانی به همراه نردبان الکترونیکی و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام می شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی عنوان کرد: محل آتش سوزی یک ساختمان شش طبقه مسکونی ۲۴ واحدی بود که یک طبقه زیر زمین هم داشت که یک موتورخانه به وسعت ۲۰ متر وجود داشت که دچار آتش سوزی شده بود و در کنار آن قسمت پارکینگ بود که تعدادی خودرو و موتور سیکلت در آن قرار داشت.

ملکی تصریح کرد: قسمت موتورخانه کاملاً شعله ور بود و نیروها مشاهده کردند که در قسمت موتورخانه مایع سیلندرهای شارژ فندک و قوطی های رنگ وجود داشت همچنین در کنار موتورخانه مواد قابل اشتعال نگهداری می شد که ریسک حادثه را بالا می برد و اگر تاخیر در عملیات آتش نشانان رخ دهد؛ آتش سوزی می تواند به انفجار ختم شود و وضعیت را بحرانی کند.

آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی

وی بیان کرد: دود بسیار زیادی به طبقات بالایی سرایت کرده بود، اگرچه چندنفر از ساختمان خارج شده بودند اما طبیعتاً در آن ساعت ساکنان واحدها مشغول استراحت بودند، آتش نشانان همزمان با خاموش کردن آتش گروه های جستجو به طبقات بالایی رفته و افراد را نجات دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اظهار کرد: بیش از ۵۰ نفر از ساکنانی که در این ساختمان در وضعیت نا ایمن قرار داشتند به سلامت و بدون آسیب خارج کنند و گروه هایی که برای خاموش کردن آتش به طبقات پائینی رفتند خیلی سریع موفق شدند همزمان با خارج کردن سیلندرهای گاز آتش را خاموش کنند و از سرایت به اطراف جلوگیری کنند.

کد خبر 5359497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha