۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱

در کنفرانسی خبری؛

پاشینیان: چیزی به اسم «دالان زنگزور» برای ما بی معنی است

پاشینیان: چیزی به اسم «دالان زنگزور» برای ما بی معنی است

نخست وزیر ارمنستان، جمهوری آذربایجان را به جاه طلبی های ارضی متهم و اعلام کرد که ایروان و باکو تنها می توانند سندی مبنی بر ایجاد کمیسیونی برای تعیین مرزها امضا کنند و مسائل دیگر بی معنی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در کنفرانسی خبری گفت که اظهارات باکو درباره دالان (کریدور) «زنگزور» نشانگر جاه طلبی های ارضی جمهوری آذربایجان نسبت به ایروان است.

پاشینیان در این باره گفت: جمهوری آذربایجان با رفتار خود نشان می دهد که باکو نسبت به ایروان جاه طلبی های ارضی دارد. کریدور زنگزور یا زنگزور شرقی چه معنی می دهد؟ چه کسی این واژگان را از خود در آورده است؟ ما تاکید کردیم و همچنان تاکید می کنیم که درباره مسائل و موضوعات در این رابطه گفتگو نمی کنیم.

وی همچنین در ادامه با اشاره به موضوع مناطق محصور جمهوری آذربایجان در ارمنستان، گفت که جمهوری آذربایجان دائما در تلاش است تا موضوع مناطق محصور را مطرح نماید.

پاشینیان ادامه داد: موضع ما این است که باید درک کرد که آیا یک منطقه محصور فقط یک طرح روی نقشه است یا یک قلمرو قانونی است.

وی در عین حال تاکید کرد که ایروان و باکو تنها می توانند سندی مبنی بر ایجاد کمیسیونی برای تعیین مرزها امضا کنند.

نخست وزیر ارمنستان در این باره نیز گفت: من از سؤالات دریافتم که این تصور وجود دارد که سندی در مورد نتایج مرزبندی و مشخص کردن حدود امضا خواهد شد. هیچ سندی از این نوع در کار نیست. تنها سندی که به طور بالقوه می تواند امضا شود، مربوط به ایجاد کمیسیونی برای مرزبندی و مشخص کردن حدود توسط ارمنستان و جمهوری آذربایجان است.

دالان یا همان کریدور زنگزور قرار است بخش اصلی جمهوری آذربایجان را از طریق زنگزور (استان سیونیک ارمنستان) به نخجوان متصل کند.

«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، وعده داد که «بدون توجه به خواست و تمایل ارمنستان» این کریدور را ایجاد نماید و از آمادگی برای حل این مشکل از طریق استفاده از زور سخن گفت.

وزارت خارجه ارمنستان این اظهارات را محکوم و تاکید کرد که این اظهارات به صلح و ثبات منطقه آسیب می زند.

همه این موارد در حالی است که اخیرا آتش تنش های مرزی بین باکو و ایروان افروخته شده است و هر یک دیگری را به نقض قوانین و تجاوز به خاک یکدیگر متهم می کند.

کد خبر 5359634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha