۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۲

رئیس سابق کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس:

دیوان‌سالاری اداری دلیل افزایش واردات نسبت به تولید است

دیوان‌سالاری اداری دلیل افزایش واردات نسبت به تولید است

اصفهان-رئیس سابق کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گفت: همه دلایل افزایش هزینه تولید نسبت به واردات مربوط به مسائل مالی نیست بلکه به اصلاح ساختارها و دیوان‌سالاری وابسته است.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هزینه تمام شده تولید در داخل کشور باعث افزایش واردات شده است، اظهار داشت: حتی با قراردادن تعرفه بر محصولات وارداتی، واردات بازهم ارزان‌تر از تولید در کشور برآور می‌شود و این به دلیل بالا بودن هزینه تمام شده تولید در کشور است.

وی ادامه داد: بخشی از این هزینه‌های بالای تولید، به تولیدکننده مربوط می‌شود که در این صورت باید بهره‌وری را افزایش، قیمت تمام شده را کاهش و ساختارهای خود را اصلاح کنند.

مقررات زدایی و اصلاح دیوان‌سالاری در تولید داخل

رئیس سابق کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس خاطر نشان کرد: اما بخشی که به عهده دستگاه‌های حکومتی از جمله مجلس، دولت و دستگاه‌های قضائی است باید با تصویب قوانین و مقررات به تولید و کاهش هزینه‌های تمام‌شده تولید کمک کنند، برای نمونه در مسائل مالیاتی، گمرکی، بیمه‌ای و … می‌توانند ورود کنند.

وی با اشاره به بخش دیگری از مشکلات تولید داخلی تصریح کرد: همه این مشکلات مربوط به مسائل مالی نیست و بخش دیگری از آن به دیوان‌سالاری اداری مرتبط است که بروکراسی‌های اداری در هدر دادن فرصت‌ها و طولانی شدن زمان به نوعی مانع ایجاد می‌کنند.

صدور طولانی‌مدت مجوز و موانع تولید

فولادگر مجوزهایی که می‌تواند در کمترین فرصت صادر شود و مدت زمان زیادی را طی می‌کند از موانع محیط کسب و کار عنوان کرد و افزود: مواردی حتی گزارش شده که صدور مجوزها طولانی‌تر از دوره راه‌اندازی طرح شده است.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات مناسبی برای تسهیل کسب و کار انجام شده است اما کافی نیست و باید مقررات‌زدایی همچنان ادامه داشته باشد تا هزینه تولید را کاهش و قابل رقابت با دنیا کند و هزینه واردات از هزینه تولید کمتر نشود.

کد خبر 5359684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha