۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۲

مدیرکل راهداری آذربایجان غربی:

۱۹۲هزار و ۳۸۴ ناوگان باری از مرزهای آذربایجان غربی تردد کرده اند

۱۹۲هزار و ۳۸۴ ناوگان باری از مرزهای آذربایجان غربی تردد کرده اند

ارومیه - مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: امسال در مجموع تاکنون ۱۹۲ هزار و ۳۸۴ ناوگان باری از پایانه های مرزی استان تردد کرده اند.

ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از این تعداد ۹۸ هزار و ۵۰۰ ناوگان باری از طریق پایانه‌های مرزی وارد استان شده و نزدیک به ۹۴ هزار ناوگان باری از پایانه‌های مرزی استان خارج شده است.

وی با اشاره به رشد ۱۰۹ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه‌های مرزی استان، اظهار کرد: در همین مدت بیشترین رشد تردد ناوگان باری از پایانه مرزی سرو انجام گرفت بطوری که نزدیک به ۵ هزار و ۵۰۰ ناوگان باری وارد این پایانه مرزی شده و نزدیک به ۲۰ هزار ناوگان باری نیز از این پایانه مرزی خارج شدند.

شکری خاطرنشان کرد: پایانه مرزی پلدشت نیز در مجموع تردد ورودی و خروجی ناوگان باری در هفت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۷ درصد کاهش، کمترین میزان تردد ناوگان باری را در میان پایانه‌های مرزی استان داشت که دلیل عمده آن اخذ مالیات از طرف کشور مقابل برای کامیون‌های باری بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل پایانه‌های آذربایجان غربی مجموع تردد ناوگان باری از مرز بازرگان را ۱۲۹ هزار و ۱۵۳ ناوگان، مرز تمرچین ۲۹ هزار و ۴۱۳، سرو ۲۵ هزار و ۲۲۵ و پلدشت را ۸ هزار و ۵۶۳ ناوگان ذکر کرد.

آذربایجان غربی با ۵ پایانه مرزی ۲۲ درصد از کل پایانه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 5359855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha