۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۴

رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

«۴ آذر» برگی خونین از تاریخ هشت سال دفاع مقدس است

«۴ آذر» برگی خونین از تاریخ هشت سال دفاع مقدس است

اندیمشک- رئیس کمیسیون انرژی مجلس، چهارم آذر را برگی خونین از تاریخ هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: در حمله ناجوانمردانه رژیم بعث، مردم اندیمشک وفاداری خود را به نظام ثابت کردند.

فریدون حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هرگاه در پیچیدگی‌های رمزآلود حیات بشر سخنی از رذائل و نکوهش اخلاقی به میان آید، فاجعه تلخ بمباران چهارم آذر شهرستان و یک‌هزار شهید اندیمشک در ذهن مردم تداعی می‌شود.

وی افزود: رشادت و مظلومیت مردم اندیمشک در مواجهه با مستکبران و متجاوزان جهان حماسه‌ای است که هیچ‌گاه از تاریخ دفاع مقدس پاک نخواهد شد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس گفت: قرار گرفتن در مسیر راه‌آهن، داشتن چند پادگان مهم از جمله دوکوهه که رزمندگان و جبهه‌ها را پشتیبانی می‌کردند و همچنین حضور مؤثر فرزندان این شهر در عملیات‌های مختلف و پیروزی‌های پی در پی آنها از اهمیت بالایی برای دشمن در زمان دفاع مقدس برخوردار بود.

حسنوند گفت: جنایت هولناک و انتقام‌گونه که در تاریخ، تنها مواردی معدود مانند آن سراغ داریم، پاسخ به مقاومت و پایداری مردان و زنانی بود که با حماسه‌آفرینی‌های متعدد، خار چشم دشمنان شدند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: چهارم آذر، برگی خونین از تاریخ هشت سال دفاع مقدس است که در خط به خط آن، مقاومت و ایثار دلیرمردان و شیرزنان اندیمشک نمایان می‌شود.

حسنوند تصریح کرد: مردم شهر یک‌هزار شهید اندیمشک و سنگربانان سرافراز کرخه و دز و پاسداران دوکوهه معراج شهدا، از آغاز انقلاب مدافع بی‌دریغ و جان برکف انقلاب، اسلام و ولایت هستند.

وی گفت: در چهارمین روز از آذرماه سال ۱۳۶۵ در حمله ناجوانمردانه دژخیمان رژیم بعث مردم اندیمشک در یک آزمون سخت، وفاداری خود را به نظام، امام خمینی (ره) و رهبری با خلق حماسه‌ای بزرگ به اثبات رساندند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس گفت: تقدیم یک‌هزار شهید برای کیان ایران اسلامی مصداق واقعی ایثار و فداکاری مردمی است که هنوز هم زخم‌های هشت سال دفاع مقدس را بر پیکر خود حس می‌کنند.

وی با بیان اینکه این شهر پر است از مردانی که زخم‌های دفاع مقدس را به دوش می‌کشند، تصریح کرد: هنوز هم رد ترکش، بمب و موشک دژخیمان بر پیکر این شهر به عنوان نماد ایثار و مقاومت به یادگار مانده است تا در چهارمین روز از آذرماه هرسال برای مردم قصه‌های آن روز تلخ را روایت کند.

کد خبر 5360658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha