۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۵

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان:

۱۴ شهرستان گیلان آبی شدند/ ۳ شهر در وضعیت زرد

۱۴ شهرستان گیلان آبی شدند/ ۳ شهر در وضعیت زرد

رشت- معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ۱۴ شهرستان استان در وضعیت آبی قرار دارند، گفت: سه شهرستان همچنان در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آبتین حیدرزاده صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین رنگ بندی کرونایی شهرستان استان گیلان، اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۱۴ شهرستان گیلان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی با بیان اینکه در دو هفته گذشته شهرستان قرمز و نارنجی در استان گیلان نداشته‌ایم، افزود: هم اکنون تنها سه شهرستان آستارا، رودبار و رضوانشهر در وضعیت زرد قرار دارند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه با وجود روند کاهشی کرونا در استان اما وضعیت همچنان شکننده است، اضافه کرد: رعایت دستور العمل ها و شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک باید همانند گذشته با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به روند واکسیناسیون در استان گیلان و با بیان اینکه تاکنون بیش از ۹۳ درصد گیلانی‌ها دُز نخست واکسن را تزریق کرده‌اند، تصریح کرد: بیش از ۷۸ درصد شهروندان گیلانی نیز دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

حیدرزاده با بیان اینکه شهروندان باید به تزریق واکسن توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: واکسیناسیون در کنار رعایت دستور العمل ها ایمنی را بیشتر و موارد ابتلاء، بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا را کاهش می‌دهد.

وی همچنین به تزریق دُز سوم واکسن کرونا به گروه‌های خاص و افراد بالای ۶۰ سال اشاره و اظهار کرد: تاکنون ۴۱ هزار و ۸۹۶ نفر از افراد بالای ۶۰ سال در گیلان دُز سوم را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه روند ابتلاء و بستری‌های کرونایی در روزهای گذشته ثبات داشته است، گفت: در شبانه روز گذشته ۶۵ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های گیلان پذیرش شدند.

حیدرزاده تأکید کرد: روند نزولی آمارها باید زمینه عادی انگاری و عدم رعایت شیوه نامه‌ها را در سطح جامعه ایجاد کند.

کد خبر 5361620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha