۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۵

سه‌شنبه، نهم آذرماه؛

«نواندیشی دینی، دفاعیه‌ها و اعتراض‌ها» در سوره بررسی می‌شود

«نواندیشی دینی، دفاعیه‌ها و اعتراض‌ها» در سوره بررسی می‌شود

در هفدهمین قسمت از برنامه تلویزیونی سوره موضوع «نواندیشی دینی، دفاعیه‌ها و اعتراض‌ها» با حضور سید صادق حقیقت، رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه مفید بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفدهمین قسمت از برنامه تلویزیونی سوره به موضوع «نواندیشی دینی، دفاعیه‌ها و اعتراض‌ها» اختصاص دارد.

میهمان این برنامه، سید صادق حقیقت، استاد دانشگاه و رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه مفید است.

در بخشی از سرمقاله این قسمت از برنامه آمده است:

با شکست ایران از روس و آشنایی ایرانیان با جهان جدید در دوره قاجاریه، نخبگان ایرانی در مواجهه با جهان جدید سه رویکرد در پیش گرفتند. گروه اول ایده حفظ سنت و تقابل با غرب را در پیش گرفت. گروه دوم درصدد شناخت غرب و یافتن راهی برای مساله عقب‌ماندگی ایران بودند و مسیر حل مشکلات را راه رفته‌ی غرب می‌دانستند که در گونه‌های افراطی آن به تقلید از غرب منجر می‌شد. گروه سوم در پی یافتن راه سوم بودند آنها غرب و سنت را نفی و تجدد و مذهب را اثبات می‌کردند، این جریان معتقد بود مذهب با سنت و تجدد با غرب فرق دارد، راه سوم تجدد مذهبی را دنبال می‌کرد. از نگاه برخی تحلیل‌گران راه سوم به تدریج به دو شاخه تبدیل شد: جریان نواندیشی و جریان احیاگری.

هفدهمین قسمت از برنامه تلویزیونی سوره سه‌شنبه، نهم آذرماه ساعت ۲۲ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود و بازپخش آن شنبه دوازدهم آذرماه ساعت ۱۴ است.

برنامه تلویزیونی «سوره»، با سردبیری و اجرای مسعود دیانی و تهیه کنندگی مرتضی روحانی سه شنبه شب ها ساعت ۲۲ به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

کد خبر 5364548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha