۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۳۳

ابلاغ سند حکمرانی مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت ملی نفت ایران

ابلاغ سند حکمرانی مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت ملی نفت ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران سند حکمرانی مبتنی بر هوش مصنوعی در این شرکت را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از شرکت ملی نفت ایران، در نامه محسن خجسته‌مهر خطاب به مدیران عامل شرکت‌های تابع و مدیران و رؤسای ستادی آمده است: نظر به رونمایی از سند «حکمرانی مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت ملی نفت ایران» در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت و امضای موافقت‌نامه «تأسیس مرکز راهبری هوش مصنوعی و میدان‌های نفتی و گازی دیجیتال» با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و به‌منظور عملیاتی‌کردن زمینه‌های همکاری در راستای طراحی و پیاده‌سازی میدان‌های نفتی دیجیتال روی ۱۵ میدان نفتی و گازی کشور، سند حکمرانی مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت ملی نفت ایران جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

بر اساس این گزارش، سند حکمرانی مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت ملی نفت ایران پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت، در حاشیه دومین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، محسن حقیقی‌مقدم، مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت، و جمعی از مدیران صنعت نفت رونمایی شده بود.

این سند در حالی رونمایی شده است که صنعت نفت در دنیا به‌سمت دیجیتالی‌شدن و استفاده از هوش مصنوعی حرکت می‌کند. زنجیره ارزش بالادستی متشکل از فازهای اکتشاف، توسعه و تولید است و استفاده از هوش مصنوعی در زمینه اکتشاف، کاهش نبود قطعیت در ذخایر اکتشافی و درنتیجه کاهش ریسک سرمایه‌گذاری برای عملیات اکتشافی را به‌دنبال دارد.

در زمینه توسعه در صنعت نفت نیز کاهش قابل توجه هزینه‌ها ازجمله هزینه‌های حفاری در سال برای شرکت‌های اکتشاف و تولید، از مزایای استفاده از هوش مصنوعی است.

ایجاد میلیون‌ها دلار ارزش‌افزوده اقتصادی در سال و کاهش قابل توجه در هزینه‌های ناشی از خرابی تجهیزات نیز مزیت استفاده از هوش مصنوعی در بخش تولید در صنعت نفت و گاز خواهد بود.

کد خبر 6115017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha