۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر:

همایش و میز خرما باید دستاوردهایی برای کشاورزان داشته باشد

همایش و میز خرما باید دستاوردهایی برای کشاورزان داشته باشد

بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: همایش و میز خرما باید دستاوردهایی برای کشاورزان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین صبح چهارشنبه در مراسم سومین میز ملی خرما در دشتستان اظهار داشت: همه تلاش خود را برای رفع مشکلات بخش خصوصی به کار خواهیم گرفت و خلاصه موضوعات را به‌عنوان مصوبه جلسه مد نظر خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: تصویب طرح تحول کشاورزی یکی از مهم‌ترین اتفاقات در استان بوشهر است که تحت عنوان طرح تحول نخیلات برای اجرا در ۳۴ هزار هکتار از باغات دشتستان و تنگستان اشتغال شش هزار و ۸۰۰ نفر تثبیت و پنج هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد کرد.

باستین اضافه کرد: انتظار داریم سازمان جهاد کشاورزی ظرفیت مدت سه سال نسبت به تأمین اعتبارات این طرح همراهی و همکاری لازم را داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر اضافه کرد: حمایت از ایجاد خوشه صنعتی خرما، توسعه سرخانه‌ها، بسته‌بندی و فرآوری خرما از دیگر موضوعاتی است که دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: توقعات فعالان حوزه خرما این است که برگزاری چنین برنامه‌هایی ثمراتی برای آن‌ها داشته باشد، این دستاوردها باید توسعه و رونق کسب‌وکار آن‌ها را در پی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: توقع است همایش و میز خرما فرصت‌های شغلی جدیدی را ایجاد کند و مراودات تجاری را گسترش دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی به‌منظور اصلاح باغات اقدامات لازم را انجام دهد. اعتباراتی برای توسعه بخش کشاورزی مد نظر قرار گیرد، خرما از غذاهای سالم است و باید تبلیغات لازم در زمینه افزایش سرانه مصرف خرما دنبال شود.

کد خبر 5365295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha