۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۰

با حضور دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صورت گرفت؛

برگزاری همایش طلاب، روحانیون و نخبگان حوزه و دانشگاه در کردستان

برگزاری همایش طلاب، روحانیون و نخبگان حوزه و دانشگاه در کردستان

سنندج- همایش طلاب، روحانیون، نخبگان حوزه و دانشگاه و بانوان فرهیخته استان کردستان با حضور دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سعید عسکری روز چهارشنبه در همایش طلاب و روحانیون و نخبگان حوزه و دانشگاه و بانوان فرهیخته استان کردستان اظهار کرد: به فضل الهی روحانیون و طلاب کردستان در عرصه‌های مختلف امتحان خود را خیلی خوب و به نحو احسن پس داده اند.

وی افزود: ۵۴ شهید بزرگوار روحانی از خطه کردستان که زندگی هر کدام از آنها را بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم که این بزرگواران اثر گذار بوده اند و دشمن هم واقعاً آنان را گلچین کرده و این عزیزان را از ما گرفته است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار داشت: شهید ملاحیدر فهیم پیرمرد ۹۰ ساله‌ای است که ضد انقلاب وی را اسیر کردند و احزاب فقط یک خواسته را از او می‌خواستند اما بر دل دشمن داغ نهاد و شربت شیرین شهادت را نوشید.

وی افزود: ماموستا حیدر فهیم پاسخی به دشمنان داد که برای همیشه حرف و راه و زندگی ایشان برای ما الگوست چرا که این عالم وارسته هیچ وقت زیر بار اهانت به امام خمینی (ره) نرفت و در ثانیه آخر زندگی خویش هنگام تیرباران ذکر یا اباعبدالله الحسین بر زبان آورد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: شهید شیخ الاسلام و شهید برهان عالی از منادیان وحدت بودند و تنها جرم ایشان این بود که در خطبه‌های نماز جمعه و سخنرانی هایشان ندای وحدت داشتند و افکار پلید وهابیت و سلفیت را زیر سوال می‌بردند.

حجت الاسلام والمسلمین عسکری افزود: سرزمین مجاهدت‌های خاموش اینچنین شخصیت‌هایی پرورش داده و تقدیم انقلاب کرده است.

وی افزود: خرسندیم که دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خود منادی وحدت و از بانیان تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی است و دغدغه وی وحدت امت اسلامی و همدلی در بین مسلمانان است و حضور وی را در کردستان فرصتی مهم می‌دانیم.

در ادامه این همایش نیز از خانواده معزز شهدای روحانی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5365455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha