۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۰

مدیرکل شیلات بوشهر:

۳۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی بندر صیادی خارگ هزینه شد

 ۳۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی بندر صیادی خارگ هزینه شد

بوشهر- مدیرکل شیلات استان بوشهر، تکمیل بندر صیادی خارگ را از اولویت‌های این اداره ذکر کرد و اظهار داشت: برای بهسازی این بندر از ردیف ملی تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بازدار عصر شنبه در بازدید از بندر صیادی خارگ، تکمیل این بندر را از اولویت‌های این اداره ذکر کرد و اظهار داشت: برای بهسازی این بندر از ردیف ملی تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: احداث اسکله تخلیه و ساختمان‌های پشتیبانی و پس کرانه بندر صیادی خارگ نیاز به ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر دارد که توسط سازمان شیلات ایران پیگیری می‌شود.

بازدار در نشست با ابراهیمی بخشدار ویژه خارگ، رئیس شورا، فرمانده دریابانی و نمایندگان جامعه صیادی خارگ نیز استقرار مجدد نمایندگی شیلات در این جزیره را در راستای رفع مشکلات صیادان عنوان کرد و افزود: امیدواریم با تکمیل بندر صیادی خارگ فرصت بیشتری جهت توسعه فعالیت‌های صیادی و اشتغال جوانان این منطقه فراهم شود و برنامه‌های توسعه‌ای شیلات از جمله پرورش ماهی در قفس نیز در نزدیک ترین پهنه‌های دریایی به این جزیره اجرایی شود.

در جزیره خارگ ۳۲۰ نفر صیاد حرفه‌ای و ۴۹ فروند قایق صیادی فعال است و سالیانه بیش از ۱۰۰ تن از انواع آبزیان صید و به بازار این جزیره عرضه می‌دارند.

کد خبر 5367460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha