میشل عون:

امیر قطر مشتاق کمک به لبنان برای خروج از بحران است

امیر قطر مشتاق کمک به لبنان برای خروج از بحران است

رئیس جمهور لبنان گفت: امیر قطر مشتاق همکاری با لبنان برای خروج از بحران است و لبنان نیز به دنبال بهره مندی از تجربیات قطر در زمینه اکتشاف و استخراج گاز است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، میشل عون، رئیس جمهور لبنان امروز اعلام کرد که شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر مشتاق کمک به لبنان برای خروج از بحران است و روابط بیروت با دوحه چندین دهه بدون هیچ مشکل و مانعی تداوم داشته است.

وی با اشاره به اینکه همه پروژه‌های زیربنایی لبنان در مقابل سرمایه گذاران قطری روی میز است افزود که کشورش می‌خواهد تا از تجربه قطر در زمینه اکتشاف و استخراج گاز استفاده کند. رئیس جمهور لبنان ادامه داد: کشور ما مشتاق بهترین روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس است و ما مواضع و تلاش‌های سازنده این کشورها در مسائل مختلف را فراموش نمی‌کنیم.

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان هفته گذشته با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و گفتگو کرد. دیدار میان مقامات قطری و لبنانی در شهر «دوحه» انجام شد. میشل عون در این دیدار از امیر قطر برای سرمایه گذاری در لبنان دعوت به عمل آورد.

قطر از جمله کشورهایی در شورای همکاری خلیج فارس به شمار می‌رود که سعی کرده روابط خود را با کشورهای مختلف به صورت مجزا از نگاه عربستان تعریف کند، چراکه نگاه عربستان به مسائل منطقه‌ای بیشتر از زاویه سیاسی و مداخله جویانه است، اما قطر سعی دارد از دریچه اقتصاد به مسائل منطقه بنگرد.

کد خبر 5368538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha