۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۵۹

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دانشجویان با استدلال و منطق از مسئولان مطالبه‌گری کنند

دانشجویان با استدلال و منطق از مسئولان مطالبه‌گری کنند

بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به عدم وابستگی دانشجویان، گفت: دانشجو باید بدون توهین و با استدلال و منطق مطالبه گری کند تا حرفش اثرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری یک شنبه شب در دیدار با دانشجویان بجنورد که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: دانشجویان هیچ گاه با استکبار سر صلح نداشتند برای همین مسئله همواره مغضوب گروه‌ها قرار می‌گرفتند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به آغاز حرکت دانشجویی از سال ۱۳۳۲، گفت: حوزه و دانشگاه در سال ۱۳۴۲ به یکدیگر رسیدند و همفکر شدند؛ در واقع با رهبری امام خمینی (ره) وحدت حوزه و دانشگاه رقم خورد.

وی افزود: چه شهدای حوزه مانند شهید بهشتی و مطهری و چه شهدای علمی مانند شهید شهریاری باعث رشد فکر مردم می‌شدند و از این رو استکبار آن‌ها را به شهادت رساند.

حجت الاسلام نوری بیان کرد: مسؤلیت نداشتن دانشجویان در پست‌های مدیریتی یک نکته مثبت است زیرا ترسی ندارند و وابستگی کم است و می‌توانند راحت حرف بزنند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به سخنان دانشجویان در ابتدای این جلسه، تصریح کرد: نکاتی که دانشجویان مطرح می‌کنند هیچ گاه بی تأثیر نبوده است؛ ائمه جمعه مانند دانشجویان مطالبه گر است و این وظیفه را بر دوش دارد.

وی ادامه داد: دانشجوی مطالبه گر باید با حرف، تبلیغ، سخن و تبیین مردم و مسئولان را اغنا کند و از سوی دیگر همواره از توهین پرهیز داشته باشد.

حجت الاسلام نوری اضافه کرد: مطالبه که در واقع همان امر به معروف و نهی از منکر است باید به شیوه زیبا همراه با منطق و استدلال بیان شود تا اثرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مطالبه باید اصلاح گرایانه بوده و از تخریب فاصله داشته باشد، عنوان کرد: هدفتان از مطالبه رفع مشکل مردم باشد.

وی در ادامه افزود: باید این جلسات با حضور دانشجویان بیشتر و با گرایش‌های فکری مختلف برگزار شود تا همه ما اعم از امام جمعه، بسیج، هیئت دانشجویی و دیگر تشکل‌ها و کانون‌ها مورد نقد قرار بگیرند.

حجت الاسلام نوری گفت: فاصله گرفتن گروه‌های سیاسی از یکدیگر برای این است که کنار هم ننشسته و با هم حرف نمی‌زنند.

امام جمعه بجنورد در انتها بیان داشت: گاهی تخریب‌ها به حدی است که اگر یک اصولگرا در جمع اصلاح طلبان بنشیند و یا بلعکس فوراً او را تکفیر می‌کنند.

کد خبر 5368554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha