۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳

در ۲۴ ساعت گذشته؛

آرامش نسبی کرونا در اردبیل/ تعداد بیماران بدحال به ۳۵ نفر رسید

آرامش نسبی کرونا در اردبیل/ تعداد بیماران بدحال به ۳۵ نفر رسید

اردبیل- شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل چند روزی است به روند کاهشی و ثبات نسبی رسیده به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران بدحال بستری ۳۵ نفر اعلام شده است.

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه هم اکنون ۱۶۲ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته آمار بستری‌ها در استان اردبیل رشد قابل توجهی نداشته و روند بیماری کرونا در اردبیل فعلاً در حالت ثبات نسبی قرار دارد.

وی افزود: خوشبختانه در ۲۴ ساعته گذشته مورد فوتی کرونایی به ثبت نرسیده اما ۳۵ بیمار بد حال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به آمار بهبود یافتگان نسبی در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: ۱۲ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی مساعد و نسبی از بیمارستان‌ها مرخص شدند و نکته قابل توجه عدم حضور این افراد در اجتماعات و تداوم روند درمان در منازل این بیماران است که انتظار داریم این افراد رعایت نکات بهداشتی را به جد پیگیری کنند.

حبیب زاده بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های مشگین شهر، پارس آباد و بیله سوار در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، خلخال، گرمی، نیر، اصلاندوز، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

ضرورت واکسینه شدن همه مردم علیه کووید ۱۹ و افزایش سطح ایمنی جامعه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بر ضرورت تزریق دز سوم واکسن کرونا تاکید کرد و گفت: دو دسته از افراد مشمول دُز سوم واکسن کووید ۱۹ می‌شوند؛ دسته اول تمامی افراد بالای ۴۰ سال که در نوبت اول و دوم از واکسن‌های غیرفعال شده مانند سینوفارم، برکت و یا بهارات استفاده کردند، این افراد اگر سه ماه و بیشتر از نوبت دوم شأن گذشته باشد، مشمول دریافت نوبت سوم واکسن هستند و می‌توانند واکسنی ترجیحاً مشابه واکسن نوبت و اول و دوم شأن را دریافت کنند.

وی ادامه داد: گروه دوم افرادی هستند که در نوبت اول و دوم از واکسن‌های مانند اسپوتنیک وی یا آسترازنکا استفاده کرده‌اند؛ در این دسته، افرادی که بالای ۶۰ سال باشند و شش ماه از نوبت دوم شأن گذشته باشند، مشمول دریافت نوبت سوم شأن هستند که و ترجیحاً برای این گروه، واکسن آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس را پیشنهاد می‌کنیم.

کد خبر 5368827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha