۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۹:۴۲

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه مطرح کرد؛

ضرورت اتصال خط ریلی به بنادر انزلی و کاسپین برای رونق تجارت

ضرورت اتصال خط ریلی به بنادر انزلی و کاسپین برای رونق تجارت

رشت- معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه بر ضرورت اتصال خط ریلی به بنادر انزلی و کاسپین، گفت: این خط ریلی سبب تکمیل کریدور شمال- جنوب شده و رونق تجارت را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفری صبح پنج شنبه در دیدار با استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های این استان به ویژه وجود دریای خزر، اظهار کرد: تکمیل کریدور شمال- جنوب و اتصال راه آهن به بندر کاسپین باید در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه وجود مسیرهای ترانزیتی زمینه ایجاد اشتغال و درآمدزایی را فراهم می‌کند، گفت: اتصال خط ریلی به بنادر انزلی و کاسپین و فعال سازی اسکله‌های رو - رو، موجب تقویت ارتباطات تجاری ایران با سایر کشورها می‌شود.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با جمهوری آذربایجان، افزود: رئیس جمهور طی ماه‌های اخیر دیدارهای خوب و اثرگذاری با مقامات عالی کشورهای همسایه داشته که ثمرات آن را در رشد اقتصاد ملی شاهد خواهیم بود.

کد خبر 5371277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      0 0
      ضرورت خرید چندین فروند کشتی رو رو برای دریای خزر !!!! راه آهن که انشاالله به زودی متصل می شود !!! ولی وجود کشتی رو رو است که می تواند تجارت و صادرات و ترانزیت ایران در بستر خزر را گسترش دهد !!!